یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
زن در اسلام

حوزه/ پژوهشگر گفت: دین اسلام برآمده از فطرت الهی است و در همه فرق خود به رعایت احترام ویژه نسبت به مادر توصیه فراوان دارد. اسلام زن را جنس دوم تلقی نمی‌کند و بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب، "زن" به نقطه قوت اسلام تعبیر شده است.

زهرا سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه اسلام زن را در جایگاه اولیه خود یعنی مظهر عواطف انسانی معرفی کرده است، عنوان کرد: در قرآن کریم که نصّ صریح اسلام در همه اعصار است حدود ۴۰۰ آیه در مورد زنان نازل شده که نشان از اهتمام صاحب این کتاب مقدس به نقش زنان در همه عرصه‌های زندگی است.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های ممتاز زنان با تجلی رحمانی، شأن و منزلت مادری است که در کلام وحی، هم‌رتبه اطاعت و عبادت پروردگار ذکر شده است.

عضو تحریریه مجتهده امین اظهار کرد: از دیدگاه تمدن ساز اسلام، مادر عطیه الهی است که در لطافت محض آفریده شده و تاکید به مقام و منزلت مادر در نظام حقوقی اسلام، نشان از راهبردی و تکامل بخش بودن این نقش در اجتماع است.

این پژوهشگر بیان کرد: رسالت جهانی اسلام با تبیین حضور موثر زنان ضمن توجه خاص به هویت انسانی زن، جایگاه زنانه او را دارای حریم خاص و محترم می‌شمارد.

وی افزود: امام سجاد(ع) در رساله حقوق بیان کردند: تو توان قدردانی تمام زحمات مادر را نداری مگر آن که از خدای متعال یاری بجویی و او توفیق آن را به تو دهد. با تأسی به این سیره معصوم(ع)، طلب توفیق ویژه در قدرشناسی از گستره عظیم زحمات بی‌شائبه مادر بزرگوارم که همواره محتاج دعای خیر ایشان در همه امور مادی و معنوی هستم از محضر خداوند متعال مسئلت دارم.

سعادت اظهار کرد: دین اسلام برآمده از فطرت الهی است و در همه فرق خود به رعایت احترام ویژه به مادر توصیه فراوان دارد. اسلام زن را جنس دوم تلقی نمی‌کند و بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب، "زن" به نقطه قوت اسلام تعبیر شده است.

وی تاکید کرد: نقش مادری از دیدگاه جنبش‌های به ظهور پیوسته غربی، مهمترین عامل سرکوب و عدم پیشرفت مادی او در جامعه به شمار می‌رود. پیروان مذاهب و ادیان الهی که قائل به کاستی‌هایی به واسطه تحریف در نصوص دینی آن‌ها هستیم همگی با دید ارادتمندانه به مقام والای مادر نگریسته و خدمت به او را ارج می‌نهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha