یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
پناهی

حوزه/ مدیر کل امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه و به ویژه طلاب فارغ التحصیل رشته مشاوره اسلامی در بحث راه اندازی مرکز مددکاری اسلامی می توانند کمک کنند اظهار داشت: این فرصت مهیا است و طلاب بسیاری از مباحث مددکاری را آموزش دیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام مهدی پناهی مدیر کل امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، امروز در نشست با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر اظهار داشت: کمیته امداد احیا کننده سنت های الهی است، سنت هایی که بعضا فراموش شده توسط این نهاد احیا شده و یا در حال احیا است.

وی بیان داشت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی و در راستای توانمندسازی اقشار تحت پوشش ظرفیت خود را بکار بسته است و حوزه علمیه بر خود فرض می‌دارد که این نهاد را یاری کند.

حجت الاسلام پناهی خواستار استفاده از ظرفیت دو نهاد شد و ابراز داشت: زیرساخت تفاهمنامه منعقد شده بین حوزه و کمیته امداد در سطح کشور فراهم است و فرصتی است که این تفاهمنامه در استان ها با تعامل بیشتر و بهتر منعقد گردد.

مدیر کل امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با اشاره به طرح زکات گفت: این طرح بهانه ارزشمند همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه است و می طلبد تمام ظرفیت حوزه علمیه در بحث زکات بکار گرفته شود.

حجت الاسلام پناهی ابراز داشت: کمیته امداد از ظرفیت طلاب در این راستا برای احیا زکات استفاده کند چراکه طلاب تریبون های خوبی را در سطح جامعه دارند و می توانند مبلغ خوبی باشند.

مدیر کل امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: در راستای فرهنگ سازی صدقات می توان از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد؛ فرهنگ سازی قرض الحسنه اتفاق خوبی بود که در کمیته امداد افتاد و می توان از این ظرفیت استفاده و حساب مشترک صندوق ولایت بین این دو نهاد ایجاد و تسهیلاتی برای طلاب در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام پناهی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین اظهار داشت: حوزه علمیه می تواند در راستای استفاده از ظرفیت خیرین کمک کند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه و به ویژه طلاب فارغ التحصیل رشته مشاوره اسلامی در بحث راه اندازی مرکز مددکاری اسلامی می توانند کمک کنند اظهار داشت: این فرصت مهیا است و طلاب بسیاری از مباحث مددکاری را آموزش دیده اند و می توان سرفصل های مکملی را به آنها آموزش داد، این کار کمک می کند تا بسیاری از آسیب های اجتماعی خانواده ها به حداقل برسد.

حجت الاسلام پناهی با اشاره به مساله تولید محتوا گفت: در کنار همه ظرفیت ها، به لحاظ تامین محتوا در موضوع مباحث فقهی این ظرفیت در حوزه علمیه وجود دارد.

مدیر کل امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه استفاده از ظرفیت یکدیگر را خواستار شد و گفت: یکی از مباحث مورد تأکید در اختیار قرار دادن ظرفیت های حوزه است و از طرفی کمیته امداد بتواند حمایت خوبی از طلاب داشته باشد.

حجت الاسلام پناهی با اشاره به پرداخت وام اشتغال به طلاب اظهار داشت: این تسهیلات می تواند در قالب طرح مشاغل خانگی به طلاب اعطا شود.

وی با تاکید بر راه اندازی مراکز نیکوکاری در مدارس علمیه استان گفت: آنچه که مطلوب حوزه علمیه استان است که در تمامی مدارس علمیه مرکز نیکوکاری راه اندازی شود تا بتوان از این طریق از مدارس علمیه حمایت کرد و مدارس نیز ترغیب خواهند شد که به سمت خیرین بروند و از جهتی خیرین هم ترغیب پیدا کنند حمایت بیشتری از مدیریت های استانی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha