یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ خطیب جمعه عالیشهر گفت: پیشرفت‌هایی که در این دو سال حاصل شده است قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست، پرتاب موفق ماهواره ثریا در مدار ۷۵۰ کیلومتری که باعث شگفتی دنیا شده است ما را در زمره ۱۰ کشور اول دنیا که دارای چرخه کامل فضایی هستند قرار داده است در این دو سال به اندازه ۱۰ سال قبل پرتاب فضایی داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به وفات شهادت گونه حضرت زینب کبری سلام الله علیها گفت: حضرت زینب سلام الله علیها به اعتراف همه تاریخ نویسان آراسته به همه فضائل و خصلت‌های والای اخلاقی و الهی بودند، وقار و شخصیت ایشان شبیه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، در حیا و عفت شبیه مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها، در رسایی و شیوایی بیان شبیه امیرالمومنین علیه السلام، در حلم و بردباری شبیه امام حسن علیه السلام و در شجاعت شبیه امام حسین علیه السلام بودند.

وی بیان داشت: امروز زنان و مردان مومن نیازمند چنین الگویی هستند که با الگوگیری از او بتوانند به سلامت از فتنه‌های آخرالزمان و آزمایش‌های سخت آن عبور کنند. زمانی که عبودیت و بندگی خدا مورد تمسخر و تهاجم قرار می‌گیرد نگاه به بانویی که در بدترین شرایط، مثل زمان بعد از عاشورا هم به شب زنده داری و نماز شب می‌پردازد و ذره‌ای از برنامه عبادی خودش نمی‌کاهد ما را در بندگی خدا استوار می‌سازد.

خطیب جمعه عالیشهر اظهار داشت: زمانی که عفت و حجاب بانوان آماج شدیدترین حملات شیاطین انسی و جنی و دشمنان خدا قرار گرفته است توجه به عفت و حیا حضرت زینب سلام الله علیها که تا قبل از جریان کربلا هیچ مرد نامحرمی او را ندیده بود و حتی حجم بدن او را با چادر هم ندیده بودند می‌توان بانوان مومن را در حفظ حجاب و عفت انگیزه مضاعف ببخشد. زمانی که مشکلات معیشتی و گرانی تحمیلی دشمنان اسلام بر ملت مقتدر و مظلوم ایران به خاطر محاصره اقتصادی زندگی را بر مومنین سخت کرده است نگاه به صبر و مقاومت حضرت زینب علیه السلام می‌تواند تحمل مشکلات را برای مومنین آسان نماید.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: ایستادگی و مقاومت در مقابل یزیدیان زمان درس دیگریست که زن و مرد باایمان امروز از اسوه و صبر و مقاومت حضرت زینب سلام الله علیها یاد می‌گیرند که حتماً خداوند با صابران است و پیروزی قطعی نصیب آنها خواهد شد. اما ولایت مداری آن حضرت در زمانی که همه دشمنان اسلام برای ضربه زدن به ستون خیمه اسلام که ولایت است هم قسم شده‌اند برای مومنان درس مهمی است که تا پای جان باید از ولی زمان خود دفاع کنند تا کربلایی دیگر تکرار نشود.

وی با اشاره به مساله فلسطین گفت: مسئله مهم جهان اسلام موضوع غزه و فلسطین است که امام عزیزمان روز سه‌شنبه جمله بسیار امیدبخش فرمودند که پیروزی مردم غزه قطعی است و در آینده‌ای نه چندان دور محقق خواهد شد علت آن هم معلوم است که چون مردم در غزه پای کار هستند، مومن هستند و تصمیم دارند به خاطر یاری دین خدا صبر کنند و مصیبت‌ها و جنایات دشمن آنها را سست نسازد و به این آیه قرآن ایمان دارند که اگر خدا را یاری کنند خدا هم حتماً شما را یاری می‌کند.

امام جمعه عالیشهر گفت: در ایران اسلامی هم همه پیروزی‌ها به خاطر حضور مردم در صحنه بوده است مثل چنین روزی ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ که منافقین با حمایت دشمنان ملت ایران، برای تصرف شهر آمل اقدام کردند که با حمایت شوروی سابق بتوانند قسمتی از ایران را جدا سازند اما مردم آمل به میدان آمدند و با تقدیم چهل شهید نگذاشتند منافقین به اهداف پلید خود برسند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: اینکه امام عزیز ما با تمام وجود خود را وقف مردم کرده‌اند و همواره بر نقش مردم تاکید دارند به خاطر همین است مسئولین جمهوری اسلامی باید بدانند که شأنی جز نوکری مردم ندارند و اگر نمی‌توانند یا نمی‌خواهند نوکر مردم باشند باید از مسئولیت استعفا بدهند.

وی افزود: امروز الحمدلله دولت مردمی تشکیل شده است رئیس جمهور که خود را وقف نوکری مردم کرده همواره تاکید دارد که باید مسئولین کشور با روحیه جهادی به مردم خدمت کنند. ایشان یک هفته قبل فرمودند به همکارانم تاکید کرده‌ام که اگر مدیری روحیه جهادی و کاری نداشت باید کنار گذاشته شود و همواره در عمل هم این را نشان داده‌اند همه ما شاهد بودیم که در سفر به بوشهر در اسفند پارسال ۱۲ مدیر کل را برکنار کرد و ما باید قدر این دولت مردمی را بدانیم.

خطیب جمعه عالیشهر گفت: پیشرفت‌هایی که در این دو سال حاصل شده است قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست، پرتاب موفق ماهواره ثریا در مدار ۷۵۰ کیلومتری که باعث شگفتی دنیا شده است ما را در زمره ۱۰ کشور اول دنیا که دارای چرخه کامل فضایی هستند قرار داده است در این دو سال به اندازه ۱۰ سال قبل پرتاب فضایی داشته‌ایم، جایگاه امروز ایران در دنیا در همه زمینه‌ های علمی و تکنولوژی و نظامی و امنیتی و اقتصادی با وجود این همه دشمنی و تحریم‌های فلج کننده باعث شده است که همه دنیا انگشت تحیر به دندان بگیرند و این به دست نمی‌آمد مگر با مشارکت و همراهی و پشتیبانی مردم از نظام؛ امروز ما با افتخار به همه دشمنان خود اعلام می‌کنیم که این مردم تصمیم گرفته‌اند با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و انتخابات ۱۱ اسفند آن چنان سیلی محکمی به آنها بزنند که دیگر سودای دشمنی با این ملت را در سر نپرورانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha