شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت‌الاسلام شریفی

حوزه / حجت‌الاسلام شریفی گفت: حضور مردم در عرصه های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است، اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند کشور در امنیت باقی خواهد ماند و دشمن ظالم و وقیح در مقابل جمهوری اسلامی می‌ترسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی، امام جمعه شهرستان بندر لنگه امروز، در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: قرآن کریم یک بیان و دستور مهم دارد که در آیات متعددی نسبت به آن یادآور شده است و آن این است که مؤمن عاقل در اتفاقات عالم و در میدان درگیری حق و باطل همواره آماده باش است.

وی با بیان اینکه مصادیق ذکرالله هفت چیز است، افزود: تقوا، ذکر زبانی، نماز، تلاوت قرآن، موعظه و توسل و در بین مصادیق هفتگانه ذکر الله پر اهمیت‌ترین آن ذکر عملی یعنی تقوا است.

خطیب جمعه بندرلنگه گفت: در تقوا هم دو نکته محوریت دارد اول مهار زبان و دوم واجبات مالی مانند: کسب حلال و انفاق و احسان است.

حجت‌الاسلام شریفی بیان کرد: اگر بخواهیم انقلاب با همان سرعت و شتاب و در خط صحیح اسلام حرکت کند باید همواره اهداف مقابل چشمان ما باشد .

وی اظهار کرد: باید تلاش و همت را برای تحقق آرمان ها مضاعف کنیم نباید خسته شد ناامید شد یا از مشکلات هراسید بزرگترین خطر برای انقلاب این است که راه را گم کنیم روی اهداف و آرمان ها غبار بنشیند.

امام جمعه بندر لنگه تاکید کرد: حضور مردم در عرصه های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند کشور در امنیت باقی خواهد ماند این که میبینیم دشمن ظالم و وقیح در مقابل جمهوری اسلامی می‌ترسد ، تواضع می کند با احتیاط حرف می‌زند بخاطر حضور مردم است آن چیزی که سایه جنگ و تعرض دشمن را در این سال ها از سر کشور رفع کرده و دشمن را ناراحت و عصبانی می کند،حضور مردم در صحنه است.

حجت الاسلام شریفی اضافه کرد: مشارکت مردم و حضور مردم در صحنه انتخابات که لیله القدر انقلاب است یک وظیفه ی شرعی و الهی و ملی است مشارکت مردم فقط یک پدیده ی سیاسی نیست بلکه مظهر احقاق حق اقتدار ملی نماد حرکت اسلامی, آزادی, امتحان الهی ، نقطه ی اتکا حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله مهم ترین ارکان حفظ و بقای نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha