جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
قرارگاه تواصی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان در بازدید از قرارگاه تواصی مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر، گفت: مدارس علمیه در یک شهرستان صرفا برای تامین نیروهای منبری نیستند بلکه مدارس علمیه قرارگاهی برای تأمین و حفظ دیانت مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان به همراه هیئتی از قرارگاه تواصی مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر بازدید و با اعضای شورای قرارگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بلادیان بیان داشت: گاهی اوقات ما انجام بعضی از کارها را بری خود واجب و وظیفه می دانیم و در آنها ورود می کنیم اما وقتی امام امت و جامعه یک مسئله ای را به شکل ویژه مورد دستور قرار می دهد و مکرر از ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) و نگهبانان حریم ولایت، اسلام و مکتب درخواست می کنند در این جا این وظیفه و واجب یک وظیفه و واجب خاص می شود.

وی افزود: درس خواندن، تهذیب نفس و تبلیغ دین همواره جزء وظایف عادی طلاب بوده اما گاهی مسائل پیرامونی و شرایط منطقه ای و جهانی به گونه ای می شوند که یک کار ویژه ای را طلب می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: مقام معظم رهبری سابقا فرموده بودند که ما در جنگ احزاب هستیم؛ جنگ احزاب لوازمی می طلبد در جنگ احزاب پیامبر همه ی مؤمنین را از شهر بیرون آورد و فقط عده ی بسیار قلیلی در شهر ماندند و این بدین معناست که گاهی اوقات لازم است همه ی عزم، توان و نیروها در یک جبهه قرار گیرد تا کار به پیش رود.

وی ادامه داد: الان بحث حضور حداکثری در انتخابات تکلیف ماست چرا که عزم جدی استکبار جهانی و دشمنان ما بر این است که مقاومت را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان بیان کرد: دشمن به شکل واضع و روشن می داند که مقاومت در جنگ سخت قابل حذف شدن نیست چرا که به چشم خود دیده که یمنی که با تمام توان مورد هجمه قرار داد الان یک قدرت بازدارنده در منطقه است و دشمن توان از بین بردنش را ندرد، اوضاع دشمن در مقابل سوریه، فلسطین و دیگر کشورهای مقاومت نیز همین گونه است.

وی ادامه داد: از آنجا که دشمن می داند در جنگ سخت نمی تواند مقاومت را از بین ببرد، از این رو بهترین و نزدیک‌ترین راه ضربه زدن به مقاومت را در ضربه زدن به بدنه، تنه، اصل، مادر، مولد، تامین کننده و حامی مقاومت که جمهوری اسلامی ایران است می داند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: اگر لطمه، آسیب و یا ضعفی بر نظام جمهوری اسلامی وارد شود اسلام ضربه می خورد و این تعارف بردار نیست؛ از این رو الان که مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید دارند، حجت بر ما تمام است و کسی نمی تواند در این مسئله کوتاهی کند چرا که اگر کوتاهی کنیم قطعا ضربه ای بر پیکره ی اسلام، دین و مردم وارد می شود که جبرانش خیلی سخت خواهد بود.

وی اظهار کرد: مدارس علمیه در یک شهرستان صرفا برای تأمین نیروهای منبری نیستند بلکه مدارس علمیه قرارگاهی برای تأمین و حفظ دیانت مردم هستند و از آنجا که دین مردم از سیاست و حکومت داری جدا نیست در نگاه ما مدرسه ای موفق است که بتواند کاری کند حضور مردم در انتخابات پیش رو بیشتر از سالهای قبل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان در پایان به بیان مطالبی در خصوص فلسفه تشکیل قرارگاه تواصی در مدارس، وظایف قرارگاه ها و نحوه اداره آنها پرداخت.

گفتنی است، در این بازدید حجت الاسلام بزرگیان معاون تهذیب و دبیر قرارگاه تواصی حوزه علمیه خوزستان و حجت الاسلام نبیان معاون منابع انسانی حوزه علمیه خوزستان مدیر حوزه علمیه خوزستان را همراهی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha