شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
انتخابات

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات کشور از تشکیل ستاد امنیت انتخابات خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده که امنیت انتخابات در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کمک مردم تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

تایید صلاحیت ۳۸ نامزد دیگر انتخابات مجلس در خوزستان

ابوالحسن معماری رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام نظر شورای نگهبان صلاحیت ۳۸ نفر دیگر نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تایید شد.

وی افزود: براساس اعلام نظر شورای نگهبان صلاحیت ۲۰ نفر در اهواز، مسجدسلیمان سه نفر، شوش سه نفر، ایذه سه نفر، دو نفر دزفول، خرمشهر دو نفر، ماهشهر دو نفر، آبادان یک نفر، دشت آزادگان یک نفر و رامهرمز یک نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شده است.

داوطلبان انتخابات مجلس در آذربایجان غربی به ۳۴۸ نفر افزایش یافت

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان با تأییدهای جدید صورت گرفته به ۳۴۸ نفر رسید.

رضا ابراهیمی افزود: در آمار جدیدی که از سوی شورای نگهبان در خصوص تایید صلاحیت‌ها صادر شده، ۲۴ نفر دیگر به جمع تایید صلاحیت شده ها در شهرستان های مختلف استان اضافه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این آمار، تاکنون برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی مربوط به آذربایجان غربی ۲۹ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

۱۰ نفر دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس از استان گلستان احراز صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات گلستان از احراز صلاحیت ۱۰ نفر دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس در این استان از سوی شورای نگهبان خبر داد.

سید علی مهاجر با اشاره به تائید صلاحیت ۵۵۰ داوطلب جدید در کل کشور از سوی شورای نگهبان، گفت: بر این اساس، ۱۰ نفر از تائید شده‌های جدید در استان گلستان است.

وی ادامه داد: اکنون تعداد نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم در استان گلستان به ۳۵۹ نفر رسیده است.

۲۱ منطقه در شهرستان اصفهان جهت برگزاری فرایند انتخابات ایجاد شد

فرماندار شهرستان اصفهان از ایجاد ۲۱ منطقه در این شهرستان جهت برگزاری فرآیند انتخابات خبر داد و گفت: این مناطق شامل مناطق شهری اصفهان، بهارستان و بخش مرکزی اصفهان است.

محمدعلی احمدی در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و کارگروه اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اصفهان که در راستای بررسی فرآیند اجرا و میزان آمادگی شهرستان اصفهان در برگزاری انتخابات برگزار شد، افزود: همچنین ۹۶۸ شعبه برای حوزه انتخابیه اصفهان و چهار شعبه برای اقلیت‌های مذهبی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: ۹ کمیته در کارگروه اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان تشکیل شده است که یکی از اصلی ترین کمیته‌ها، کمیته مشارکت همگانی در انتخابات است.

پخش مناظره های انتخاباتی در صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید محتوا و فرآیند پخش برنامه های انتخاباتی در شبکه دنا، امسال متفاوت تر از ادوارگذشته است و مناظره های انتخاباتی با هدف کمک به انتخاب آگاهانه مردم برگزار می شود.

امیر رئوف در نشست با اصحاب رسانه در یاسوج، اظهار کرد: به همین منظور برای نخستین بار سه کانال انتخاباتی در سه حوزه انتخاباتی استان راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این کانال‌ها تا زمان تبلیغات قانونی نامزدها، به موضوعات کلی مرتبط با انتخابات و معرفی ظرفیت‌های موجود در هرحوزه انتخابیه می‌پردازد.

رئوف، آگاهی بیشتر مردم و معرفی نامزدها را از اهداف راه اندازی این کانال‌های انتخاباتی عنوان کرد و ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ رسانه ملی قرار است مناظره های انتخاباتی در مراکز استانها از طریق همین کانال های محلی به روی آنتن برود.

تبلیغات مجازی انتخابات زیر ذره‌بین پلیس فتا کرمانشاه

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: نامزدهای انتخاباتی در کنار فضای حقیقی حتما مسئول ستاد فضای مجازی را معرفی، شماره تلفن، اکانت و یا صفحه خاصی که دارند را مشخص کنند.

علی عباسی‌کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در اهمیت فضای مجازی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار کرد: معظم له اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی می‌دانند و می‌فرمایند اگر رهبر انقلاب اسلامی نبودم یقینا مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت فضیا مجازی برکسی پوشیده نیست، این فضا تبدیل به زندگی دوم ما شده و جزیی از زندگی ما است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در قانون هم صراحتا در خصوص فضای سایبری موضوعاتی آمده و به نوعی نیاز است به این حوزه توجه جدی داشته باشیم.

بیش از دو هزار و ۷۰۰ داوطلب انتخابات مجلس در تهران تایید صلاحیت شدند

سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به تأیید صلاحیت ۲۰۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو مرحله توسط شورای نگهبان در استان تهران، اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۷۰۸ داوطلب در استان تهران تایید صلاحیت شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۱ درصد داوطلبان در استان تهران تایید صلاحیت شده‌اند که رشد ۱۷ درصدی نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس داشته است.

جوهری در پایان گفت: روز ۱۹ بهمن نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

شبکه‌های انتخاباتی ویژه داوطلبان مجلس در بوشهر راه اندازی شد

مهدی حیدری، رئیس صدا و سیمای مرکز بوشهر در آیین راه‌اندازی شبکه‌های تبلیغاتی صدا و سیمای مرکز بوشهر ویژه داوطلبان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس برای داوطلبان حوزه بوشهر، گناوه و دیلم شبکه دریا، حوزه دشتستان شبکه نخلستان، حوزه دشتی و تنگستان شبکه بیرمی و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه شبکه نایبند از امروز آغاز به کار کرده اند.

وی افزود: در صدا و سیمای مرکز بوشهر چندین برنامه تلویزیونی و رادیویی تهیه شده تا شاهد شور حداکثری مردم به سمت انتخابات باشیم.

رئیس صدا و سیمای مرکز بوشهر تصریح کرد: در سیما برنامه هایی مانند «میدان مردم» با ۳۰ برنامه، «برای ایران» با ۱۵ برنامه، «گفت و گو با نمایندگان ادوار گذشته» با ۱۵ برنامه، «خاطرات انتخابات از زبان کارگزاران انتخابات گذشته» و چهار سرود انتخاباتی تهیه، ضبط و در حال پخش است.

حیدری بیان کرد: در رادیو نیز ۳۰ برنامه ۳۰ دقیقه ای «با مردم»، «مردم و مسئولین» ۱۰ برنامه، «خاطرات انتخابات» ۵۰ برنامه، ۴۸ نماهنگ ، پنج نمایش انتخاباتی و ۴۸ پیام انتخاباتی تهیه و در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: تاکنون از حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۱۴ داوطلب، در حوزه دشتستان ۱۱ داوطلب، در حوزه دشتی و تنگستان ۱۸ داوطلب و در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۰ داوطلب برای شرکت در شبکه های انتخاباتی تلویزیونی این مرکز برای ارائه برنامه هایشان نام نویسی کرده اند.

رئیس صدا و سیمای مرکز بوشهر یادآور شد: تاکنون ۲۰ جلسه انتخاباتی و ۱۰ جلسه اندیشه ورزی برای برگزاری باشکوه انتخابات از قاب رادیو و دریچه تلویزیون این مرکز انجام شده است.

انصراف‌های معنادار در انتخابات مجلس خبرگان

از میان ۵۱۰ داوطلب شرکت کننده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت ۱۳۸ نفر توسط شورای نگهبان تایید شده و عملا فضای رقابتی در برخی استان ها وجود ندارد.

روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه انتظارات برای اعلام نتایج بررسی کاندیداهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان به پایان رسید.

طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور در بازه زمانی ۱۴ الی ۲۰ آبان‌ماه به‌صورت حضوری ۵۱۰ نفر از واجدین شرایط برای تصدی ۸۸ کرسی نمایندگی یک‌دوره هشت‌ساله مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند و از میان این ۵۱۰ کاندیدای ثبت نام کرده، ۱۳۸ نفر تایید صلاحیت شدند.

در میان رد صلاحیت شدگان چهره های شاخصی چون حسن روحانی رئیس جمهوری دوره های یازدهم و دوازدهم، مصطفی پورمحمدی وزیر اسبق دادگستری، سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات و سیداحمد مرتضوی مقدم رئیس سابق دیوان عالی کشور نیز به چشم می خورد.

۳۵۰۰ عامل اجرایی در شهرستان ملارد انتخابات را برگزار می‌کنند

سرپرست فرمانداری ملارد گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند امسال را در این شهرستان برعهده دارند.

امین اسدی با اشاره به تکمیل فرآیند ثبت مشخصات مجریان و دست اندرکاران انتخابات در سامانه جامع انتخابات، اظهار کرد: این افراد در قالب عوامل ستادی، ماموران نیروهای انتظامی، نمایندگان فرماندار، اعضای شعب در کنار هیات های نظارت و بازرسی و سایر دستگاه های مرتبط سازماندهی شده اند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات پیش رو، افزود: کلیه تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری مردم در شهرستان ملارد اندیشیده شده و به منظور سهولت جمع آوری آراء مردم شعبات در مراکز جمعیتی شهری و روستاهای پرجمعیت جانمایی و مشخص شده است.

رئیس هیات اجرائی انتخابات ملارد گفت: ۱۹۱ شعب رای گیری در سطح شهرستان شامل ۱۴۷صندوق ثابت و سیار در شهرها و ۴۴ صندوق در روستاها پیش بینی شده است.

به گفته اسدی در شهرستان ملارد حدود ۲۷۵ هزار واجدین شرایط رای هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۲۹ نفر رأی اولی می باشند.

شهرستان ملارد بهمراه دو شهرستان شهریار و قدس یک کرسی نمایندگی در مجلس دارند .

پخش مناظرات نامزدهای انتخابات مجلس از ۴ کانال تلویزیونی انتخاباتی

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی از پخش مناظرات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۴ کانال تلویزیونی انتخاباتی در استان خبر داد.

آینه دار گفت: مناظرات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بنا بر ضوابط ستاد انتخابات رسانی ملی و در صورت رسیدن به حد نصاب، در کانال‌های انتخاباتی برگزار می‌شود.

او افزود: هر یک از نامزدهایی که برای تبلیغات در کانال‌های انتخاباتی نام نویسی کرده اند بدون پرداخت هزینه می‌توانند به صورت داوطلبانه در مناظره شرکت کنند.

آینه دار اظهار کرد: بر اساس قانون تبلیغات انتخاباتی، صدا و سیما عدالت رسانه‌ای را در هر حوزه انتخابیه در نظر دارد و رعایت توازن و عدالت در هر حوزه انتخابیه تکلیف قانونی ماست.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به پخش مناظرات در کانال‌های انتخاباتی بیان کرد: رویکرد اصلی در مناظره‌های انتخاباتی دو گرایش ملی و محلی خواهد بود و مبلغ جدیدی از نامزدها برای شرکت در مناظره گرفته نمی‌شود.

او گفت: آغاز به کار بخش انتخاباتی تلوبیون نیز همزمان با آغاز دهه فجر خواهد بود.

تأیید ۷۸ درصدی داوطلبان انتخابات مجلس در قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین از تایید ۷۸ درصدی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد داوطلبان این دوره را جوانان تشکیل داده اند.

عباس کاظمی در نشست گفت و گو محور با جمعی از ائمه جماعات استان قزوین که در امامزاده اسماعیل (ع) قزوین برگزار شد، با اشاره به روند ثبت‌ نام انتخابات در قزوین، تصریح کرد: از ۱۵ مردادماه سال جاری فرایند انتخابات در سطح استان آغاز شد که پس از مرحله پیش‌ ثبت‌نام در نهایت ۳۴۹ نفر ثبت نام خود را در سامانه برخط وزارت کشور نهایی کردند.

وی با اشاره به اینکه پرونده ۳۴۹ داوطلب ثبت‌ نام نهایی در هیات اجرایی بررسی شد که از این تعداد هشت نفر انصراف دادند، افزود: پس از اعلام نظر هیات نظارت استان و هیات نظارت مرکزی نیز ۳۸ داوطلب به نتایج اعتراضی نکردند و در مجموع ۳۰۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

معاون استاندار ادامه داد: شواری نگهبان طی ۲ مرحله به اعتراضات رسیدگی و تایید صلاحیت خود را صادر کرد و تاکنون نیز برای ۴ کرسی نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی تاکنون ۲۳۶ داوطلب تایید صلاحیت شده اند که به لحاظ تعداد داوطلبان، رقابت در حد نصاب بالایی قرار دارد.

به گفته وی، در حال حاضر رتبه نخست تایید صلاحیت‌های کشور مربوط به استان قزوین است و به لحاظ تعداد داوطلبان و کرسی های نمایندگی هم رتبه سوم دار داریم که این موضوع نشان دهنده پویایی فضای سیاسی حاکم بر استان است.

کاظمی خاطر نشان کرد: ثبت‌نام بانوان در استان قزوین نیز سه درسد بیشتر از متوسط کشور بوه و آمار ثبت نام کنندگان نیز بیانگر آن است که جوانان استقبال خوبی را از خود نشان داده اند به طوری که ۷۰ درصد تعداد داوطلبان دارای سن ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.

پخش مناظره‌های انتخاباتی داوطلبان مجلس از ۹ کانال تلویزیونی مازندران

مدیرکل صدا و سیمای مازندران اظهار داشت: نظر به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت بالا در انتخابات و لزوم توجه به تنویر افکار عمومی، مناظره های انتخاباتی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطابق با ضوابط ستاد انتخابات رسانی ملی، در کانال‌های انتخاباتی استانی برگزار می‌شود.

هادی ابراهیمی با بیان اینکه صداوسیما در قانون جدید انتخابات، مجاز شد تا زمینه را برای ایجاد فضای انتخاباتی و تبلیغاتی داوطلبان فراهم کند، افزود: با برنامه ریزی رئیس رسانه ملی برای هر حوزه انتخاباتی در صدا و سیمای استان ها یک کانال اختصاصی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ۹ کانال تلویزیونی ویژه تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای استان مازندران از فردا ۱۰ بهمن با حضور استاندار و مقامات استانی به صورت ۲۴ ساعته آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: در این شبکه های تلویزیونی علاوه بر تبلیغات داوطلبان مجلس، برنامه‌های ویژه انتخاباتی به اقتضای هر حوزه انتخابیه نیز تولید شده است که روی آنتن می‌رود.

۱۵۰ برنامه شاخص دهه فجر در آذربایجان شرقی با پیوست انتخاباتی برگزار می‌شود

رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۱۵۰ برنامه اصلی و شاخص دهه فجر انقلاب اسلامی با پیوست انتخاباتی در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری روز دوشنبه در نهمین جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی که در بنیاد شهید استان برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت در انتخابات با حضور حداکثری مردم راهبرد برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی است.

تأیید صلاحیت ۱۵ داوطلب دیگر انتخابات مجلس در خراسان جنوبی

۱۵ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی تأیید صلاحیت شدند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات با اشاره به اعلام سومین مرحله از نتایج بررسی اعتراض داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان‌ها، گفت: در این مرحله ۱۵ داوطلب دیگر تایید صلاحیت شدند که جمع داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی به ۱۱۳ نفر رسید.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: پیرو بررسی‌های صورت گرفته در شورای نگهبان نسبت به اعتراضات و شکایات نامزدهایی که در هیات مرکزی نظارت تایید نشده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده بود، سومین مرحله از اعلام نظر شورای نگهبان امروز به استان اعلام شد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با تایید صلاحیت ۶ نفر دیگر، تعداد نامزدهای تایید شده به ۴۴ نفر رسید.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان گفت: در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و سربیشه هم با تایید ۵ نامزد دیگر مجموع نامزدهای تایید صلاحیت شده به ۳۵ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه هم با تایید ۴ نفر دیگر تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده به ۲۵ نفر رسید افزود: تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه تغییری نکرد و آمار تایید شده‌ها همان ۹ نفر است.

شمار داوطلبان انتخابات مجلس در استان سمنان به ۱۲۳ نفر رسید

حسین شجاعی، دبیر ستاد انتخابات استان سمنان روز دوشنبه به رسانه ها افزود: بر اساس اعلام شورای نگهبان، پس از رسیدگی به اعتراضات آن دسته از داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی که اعتراض قانونی خود را در مدت زمان تعیین شده در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند، تا نهم بهمن ۱۴۰۲ تعداد یک نفر دیگر به تایید صلاحیت‌شدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، مجموع تاییدصلاحیت‌شدگان در استان سمنان برای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی به عدد ۱۲۳ نفر رسید.

استان سمنان با هشت شهرستان و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

پای محمد عطریانفر به مناظره انتخاباتی تلویزیون باز شد

برنامه «جام‌جم» شبکه یک سیما در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با موضوع بازنمایی احزاب در رسانه ملی میزبان محمد عطریانفر می‌شود.

این برنامه چند هفته‌ای است اتفاقات روز را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ بعد از موضوع بحران و خبر به رسانه و انتخابات رسید. از جنجال صحبت‌های سردبیر ارشد خبرگزاری صداوسیما در رابطه با برخی از شائبه‌ها درباره مواجهه رسانه ملی تا اعداد و ارقام تعرفه‌های تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس در ۲۰۰ کانال تلویزیون که هفته گذشته بحث شد این بار احتمالاً با حضور دو شخصیت خاص بحث‌های استراتژیک‌تری درباره رسانه و انتخابات انجام خواهد شد.

در قسمت دوم از موضوع رسانه و انتخابات این بار «جام جم» به سراغ محمد عطریانفر روزنامه‌نگار و فعال سیاسی و محسن فراهانی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما رفته تا بحث درباره بررسی بازنمایی احزاب در رسانه ملی شکل بگیرد.

احتمالاً درباره مناظره‌های حوزه احزاب، رد صلاحیت‌ها و خیلی از اتفاقات دیگر بحث خواهد شد. شاید گریزی به آنتن دادن‌ها به نامزدهای انتخاباتی هم زده بشود اما هرچه هست با حضور عطریانفر بعد از مدت‌ها در تلویزیون مناظره‌ای جنجالی دیگر شاید به سبک مصطفی کواکبیان سیاستمدار اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پیش باشد.

برنامه تلویزیونی «جام‌جم» با رویکردی نقادانه به تهیه‌کنندگی مصطفی هیودی و با سردبیری و میزبانی سید احمد موسوی صمدی هر دوشنبه حوالی ساعت ۲۳:۱۵ به صورت زنده روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری جمعه- ۱۱ اسفندماه امسال- برگزار می‌شود.

صلاحیت ۱۲ داوطلب دیگر انتخابات مجلس در لرستان تایید شد

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات لرستان اعلام کرد: صلاحیت ۱۲ نفر دیگر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و اسامی این افراد به وزارت کشور ارسال شد.

صلاحیت این افراد در مرحله قبل از سوی هیات های نظارت تایید یا احراز نشده بود که در بررسی های جدید شورای نگهبان مورد احراز و تایید قرار گرفت.

سهم حوزه های انتخابیه از ۱۲ نفر اعلام شده به تفکیک شامل الیگودرز یک نفر، دلفان و سلسله ۲ نفر، بروجرد یک نفر، کوهدشت و رومشکان ۲ نفر، دورود و ازنا چهار نفر و خرم آباد و چگنی نیز ۲ نفر است.

بدین ترتیب صلاحیت ۳۲۶ نفر از داوطلبان لرستان تاکنون مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است .

لرستان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

۲۴ کاندیدای دیگر در استان گیلان برای انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شدند

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با ابلاغ جدید شورای نگهبان ۲۴ نفر دیگر در حوزه‌های انتخابیه گیلان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت شدند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۸۶ نفر در مراکز فرمانداری‌های سراسر استان و وزارت کشور نام‌نویسی کردند که در لیست اولیه و با اعلام هیئت نظارت بر انتخابات گیلان از این تعداد ۳۵۸ نفر تایبد، ۲۸ نفر عدم احراز، ۱۲۸ نفر عدم تایید و ۳۳ نفر به دلیل عدم ثبت‌نام از حضور در ادامه روند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جا ماندند.

پس از اعتراض کاندیداهای رد صلاحیت شده، در هفته گذشته و با اعلام شورای نگهبان ۶۵ نفر دیگر در گیلان تایید صلاحیت شدند تا تعداد کاندیداهای تایید شده در این استان به ۴۱۹ کاندیدا برسد حال اکنون و به گفته جواد شفیعی ثابت سخنگوی ستاد انتخابات گیلان ۲۴ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه آستانه‌اشرفیه، آستارا, رشت و خمام، رودسر و املش، صومعه‌سرا، تالش و رضوانشهر و ماسال، فومن و شفت، لاهیجان و سیاهکل و لنگرود، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند تا تعداد کاندیداهای تایید شده به ۴۴۳ نفر برسد.

ستاد امنیت انتخابات تشکیل شد

رئیس ستاد انتخابات کشور از تشکیل ستاد امنیت انتخابات خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده که امنیت انتخابات در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کمک مردم تأمین شود.

سید محمدتقی شاهچراغی با اشاره به ۴ مؤلفه مورد تأکید رهبری مبنی بر سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت در انتخابات، گفت: اساساً همه اقدامات ما در ستاد انتخابات کشور، بر اساس راهبردهای مقام معظم رهبری شکل گرفته است. آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها که باید برابر قانون توسط هیأت دولت و یا هیأت نظارت تهیه، تأیید و تصویب می‌شده و یا دستورالعمل‌های جاری، همه بر اساس ۴ راهبرد رهبری است.

وی اضافه کرد: در حوزه امنیت، همه مجموعه‌ها و نهادهایی که درگیر موضوع امنیت هستند، از وزارت ارتباطات، مجموعه‌ها و نهادهای امنیتی و وزارت کشور، ماه‌هاست تلاش می‌کنند تا این انتخابات به بهترین شکل برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به فعالیت ستاد امنیت انتخابات تأکید کرد: امنیت هم در حوزه فیزیکی و هم رصد تلاش‌های دشمن برای برهم زدن امنیت روانی جامعه و امنیت انتخابات است. همچنین برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده که امنیت انتخابات در این دوره هم با کمک مردم تأمین شود؛ همانطور که در سنوات گذشته نیز مردم نقش کلیدی داشتند. اما تلاش داریم این نقش پررنگ‌تر شود.

شاهچراغی تأکید کرد: مردم هم در اجرا و هم ایجاد امنیت انتخابات سهیم هستند. مرزبانان و به تعبیری مردمی که در مرز زندگی می‌کنند، صاحب نقش هستند و اساساً امنیت به واسطه حضور مردم در صحنه است.

صدا و سیمای آبادان در تدارک مناظره‌های انتخاباتی

صدا و سیمای آبادان در تدارک ویژه برنامه هایی در آستانه انتخابات مجلس در آبادان و خرمشهر است.

بهروز رضایی، قائم مقام صداوسیمای آبادان در نشست جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای با مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای آبادان گفت: در این ویژه برنامه قرار است مناظره با حضور نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابی آبادان و خرمشهر که برای تبلیغات تلوزیونی رسانه ملی ثبت نام کردند برگزار شود.

به گفته این مسئول صداوسیمای آبادان به منظور پرشور کردن فضای انتخابات آماده همکاری با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای فراهم است و منتظر مشارکت کلیه فعالان حوزه تولید محتوا در زمینه انتخابات هستیم.

او همچنین گفت : صداوسیما مشتاقانه از تهیه و تولید آثار خلاقانه با هدف افزایش مشارکت عمومی انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ استقبال می کند.

هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه ای آبادان و خرمشهر هم در این نشست صمیمانه به بیان پیشنهاد، انتقاد و آسیب شناسی پیرامون شرایط انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پرداختند.

مُهر انتخابات از این پس در شناسنامه‌ها زده نمی‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند۱۴۰۲، احراز هویت رای دهندگان با کد ملی و بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

محمدعلی مکرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ثبت احوال در شمار پنج دستگاهی است که باید استعلام قانونی را انجام دهد، گفت: تا قبل از قانون جدید انتخابات ارائه اصل شناسنامه برای رای دادن الزامی بود، اما در انتخابات پیش رو، برای جلوگیری از تخلفات احتمالی، احراز هویت آنلاین صورت می‌گیرد.

او افزود: در انتخابات ۱۱ اسفند، احراز هویت رای دهندگان با کد ملی و بصورت الکترونیکی انجام می‌شود و علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، مردم می‌توانند با گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت هم در در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد اظهار داشت: در گذشته شبهاتی مانند سوء استفاده از شناسنامه‌های مکرر و افراد فوت شده مطرح می‌شد که این مشکل به طور کامل در این انتخابات رفع شده و همچنین در مورد شناسنامه المثنی نیز سریال شناسنامه ثبت شده و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

مکرمی ادامه داد: در روز انتخابات همه‌ی ادارات ثبت احوال استان یزد باز است و شهروندان برای رفع مشکل در زمینه شماره ملی یا شناسنامه می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

۸ داوطلب دیگرِ انتخابات مجلس در استان مرکزی تأیید صلاحیت شدند

بهنام نظری، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به ابلاغ نتایج جدید بررسی اعتراض برخی داوطلبان انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان، افزود: بر این اساس در استان مرکزی ۸ داوطلب دیگر تأیید صلاحیت گرفتند و جمع نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون به ۳۴۵ نفر رسید.

نظری اضافه کرد: بر اساس اعلام شورای نگهبان در این مرحله در حوزه‌ انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ۳ نفر، در حوزه ساوه و زرندیه ۳ نفر و حوزه خمین ۲ نفر به جمع نامزدها اضافه شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: در ۲ مرحله قبلی اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص بررسی اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ۳۱ داوطلب از ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی تأیید صلاحیت گرفته بودند.

طلاب استان گلستان در انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌فر امروز دوشنبه در نشست خبری فجر گلستان اظهار کرد: در استان گلستان ۲۱ حوزه علمیه و ۲ مرکز تخصصی با چندرشته علمی در حال انجام وظیفه است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان افزود: ۱۳۰۰ طلبه در استان گلستان از مقدماتی ترین سطح حوزه که سطح یک است تا عالی ترین سطح، که سطح ۴ محسوب می شود، آموزش می بینند.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه گلستان ۵۰۰ مبلغ خدمت رسانی می کنند که ۲۴۵ نفر آن ها مبلغان طرح هجرت هستند و در مساجد خدمت می کنند و بقیه مبلغان امین هستند که در مدارس و درآموزش و پرورش نقش آفرینی می کنند.

وی متذکر شد: رسالت حوزه در دو بخش درون حوزوی و برون حوزوی تعریف می شود و جهت گیری حوزه به سمت پاسخگوتر بودن و انقلابی بودن پیش می رود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی‌فر در خصوص برنامه های دهه فجر به برنامه های تبیینی و بیان دستاوردهای نظام هم در حوزه ها و هم در مساجد اشاره کرد و در خصوص انتخابات گفت: طلاب، تا یازدهم اسفندماه، نقش مردم را نسبت به انقلاب و دستاوردهای نظام متذکر می شوند و برای حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای نقش آفرینی می کنند.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha