یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
انتخابات

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۵۵۰ نفر دیگر از افراد رد صلاحیت‌شده انتخابات مجلس تایید شدند و تعداد کلی تایید صلاحیت‌شده‌ها به ۱۳۲۰۰ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

۵۵۰ نفر دیگر از داوطلبین انتخابات مجلس تایید شدند

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۵۵۰ نفر دیگر از افراد رد صلاحیت‌شده انتخابات مجلس تایید شدند و تعداد کلی تایید صلاحیت‌شده‌ها به ۱۳۲۰۰ نفر رسید.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از داوطلبان خبرگان نیز به تایید نشدن خود اعتراض کردند که شورا ۱۰ روز مهلت دارد تا اعتراض‌ها را بررسی کند.

مشارکت ۲۹۰۰ نفر عوامل اجرایی انتخابات درخواف و رشتخوار

مهدی عباسپور، فرماندار خواف اظهار کرد: انتخابات امسال در ۹۲ شعبه اخذ رای در شهرستان خواف و ۵۳ شعبه در شهرستان رشتخوار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مقدمات برگزاری انتخابات مهیا می باشد گفت: دو هزار و ۹۰۰ نفر عوامل اجرایی در جریان انتخابات حوزه انتخابیه مشارکت دارند.

فرماندار خواف ادامه داد: مکان های دولتی مناسب برای تبلیغات نامزدهای انتخابات شناسایی و در اختیار ستاد استان قرار گرفته است.

عباسپور با بیان افتتاح کانال تلویزیونی آس‌باد برای تبلیغات انتخابات در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار افزود: هر نامزد نمایندگی مجلس در این دوره از انتخابات فرصت دارد در مدت زمان ۲۰دقیقه به معرفی برنامه‌های خود بپردازد.

۸ هزار رای اولی شهریار امسال در انتخابات شرکت می‌کنند

علیرضا فاتحی‌نژاد، سرپرست فرمانداری ویژه شهریار در همایش بزرگ رأی اولی‌ها این شهرستان با بیان اینکه افزون بر ۸ هزار نفر در این شهرستان رأی اولی داریم که امسال نخستین حضور در یک مشارکت سیاسی مهم و تأثیرگذار را تجربه می‌کنند، اظهار کرد: شما با شرکت در همایش رأی اولی‌ها به سن تکلیف سیاسی رسیدید.

وی گفت: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین قشرهای مختلف جامعه است، رأی اولی‌ها آغازگر حرکتی برای ادامه مسیر انقلاب، خون شهدا و رشد و تعالی کشور هستند.

فعالیت ۳۵۳۱ شعبه اخذ رای در سطح خوزستان در روز انتخابات

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین روند اجرایی انتخابات پیش‌رو در استان پرداخت و با اشاره به نام نویسی دو هزار و ۵۴۵ نفر در مرحله پیش‌ثبت‌نام اظهار کرد: از این رقم تعداد هزار و ۳۷۹ داوطلب در مرحله ثبت‌نام نهایی اقدام به نام نویسی کردند و در این راستا در ۳۰ شهرستان و ۴۱ بخش مستقل در سطح استان خوزستان هیئت‌های اجرایی انتخابات تشکیل شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط شورای محترم نگهبان هم‌اکنون به ازای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در استان ۴۴ داوطلب با یکدیگر رقابت می کنند.

حسینی محراب گفت: تبلیغات غیر رسمی انتخاباتی و رفت و آمدهای مربوطه در استان آغاز شده است و خوزستان کاملاً مهیای برگزاری انتخابات است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تعداد سه هزار و ۵۳۱ شعبه اخذ رای در استان خواهیم داشت که این رقم افزایش ۱۲ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است و امیدواریم در برگزاری این انتخابات مشکلی نداشته باشیم.

افتتاح ۱۵ کانال تلویزیونی ویژه انتخابات در اصفهان

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین افتتاح ۱۵ کانال تلویزیونی ویژه انتخابات استان اصفهان، ضمن قدردانی از مجموعه صداوسیمای مرکز اصفهان، بیان کرد: امروز شاهد افتتاح فعالیت ارزشمندی در صداوسیمای مرکز اصفهان هستیم که با تلاش کارکنان این مجموعه و حمایت‌های رئیس سازمان صداوسیما به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: بزرگترین رویدادی که در سال‌جاری خواهیم داشت برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان خود را ملزم دانسته‌ایم تا انتخابات پیش‌رو را طبق منویات مقام معظم رهبری ذیل چهار راهبرد اساسی (سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت) برگزار کنیم و تاکنون این مهم اتفاق افتاده است.

افتتاح ۶ شبکه تبلیغات انتخاباتی در صدا و سیمای گلستان

با حضور مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و رسول شکری نیا مدیرکل صدا و سیمای گلستان، ۶ شبکه تلویزیونی ویژه تبلیغات نامزدهای انتخابات در سالن اشراق صدا و سیمای گلستان افتتاح شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان در این خصوص اظهار کرد: سازمان صدا و سیما برای نخستین بار در کشور بزرگترین عملیات رسانه‌ای در انتخابات امسال را اجرا کرده است.

گفتنی است، در استان گلستان تاکنون صلاحیت بیش از ۳۰۰ نفر برای حضور در رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی تایید شده و شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن فرصت دارد لیست نهایی نامزدها را اعلام کند.

استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

پشت پرده صبر سیاسی یا استراتژیک اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۲

اصلاح‌طلبان در عین حال که سیاست صبر را ضمیمه سیاست مشارکت مشروط کرده‌اند اما در هر شرایطی قدرت سیاسی را رها نمی‌کنند و چه پنهان و چه عیان در انتخابات شرکت خواهند کرد.

برخی از اصلاح‌طلبان همچنان بر طبل مشارکت مشروط می‌کوبند و می‌گویند فعلا باید صبر کرد تا ببینیم چه می‌شود! اما هدف آنها از این صبر سیاسی یا شاید استراتژیک چیست؟

اصلاح‌طلبان دو سیاست را در پیش گرفته‌اند؛ نخست آنکه مانند گذشته شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهند تا به زعم خود بتوانند امتیاز بیشتری بگیرند. برای این کار از مدت‌ها پیش سخن از مشارکت مشروط می‌زدند و حتی بعضی از آنها پا را فراتر می‌گذاشتند و از تحریم انتخابات سخن می‌گفتند. آنها با چنین سیاستی می‌خواستند چنین پیامی را به نهادهای نظارتی برسانند که اگر نیروهای شاخصمان تأیید نشوند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

دومین هدف آنها ارزیابی اجتماعی است؛ به این معنا که اصلاح‌طلبان با بررسی نظر سرمایه اجتماعی‌شان می‌خواهند به یکی از دو راه مشارکت علنی یا مشارکت پنهان را در پیش بگیرند. اگر جامعه هدفشان قانع به حضور در پای صندوق‌ها شود، اصلاح‌طلبان با تمام توان وارد انتخابات می‌شوند و رسما و علنا هم این حضور را اعلام می‌کنند اما اگر تصور کنند که پایگاه رأی‌شان متزلزل است و احتمالا رأی نیاورند باز هم وارد عرصه می‌شوند اما چراغ‌خاموش! تا بعدتر بگویند به ما اجازه حضور در انتخابات را ندادند.

اصلاح‌طلبان اما در هر دو فرضیه مذکور اصل انتخابات را رها نمی‌کنند و همان‌طور که چندی پیش در خبری متوجه شدیم، حتی حزب اتحاد ملت به عنوان منتهی‌الیه یک حزب رادیکال اصلاح‌طلب مشغول آماده‌سازی برخی نیروهایش برای ورود به مجلس است. اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند از خیر قدرت سیاسی بگذرند اما در عین حال می‌خواهند شکست احتمالی‌شان را هم زیر سایه هجمه‌هایی که علیه نهادهای نظارتی وارد می‌کنند، پنهان کنند.

این شکل از سیاست‌ورزی یا به تعبیری سیاست‌بازی البته در نهایت به ضرر خود اصلاح‌طلبان تمام می‌شود زیرا احیانا خودشان هم بدانند که اگر نخواهند به طور علنی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند و اگر خودشان هم انتخابات را جدی نگیرند، هیچ بعید نیست که از سوی جامعه برای همیشه کنار زده بشوند.

۱۶۰ بازرس بر روند انتخابات در قرچک نظارت می‌کنند

رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهرستان قرچک گفت: در جریان برگزاری روند فعالیت ستاد انتخابات ۱۰ سربازرس و ۱۵۰ بازرس بر روند انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ نظارت می‌کنند.

مجید قیصرپناه روز یکشنبه در جلسه هیأت بازرسی ستاد انتخابات قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: هیأت بازرسی ستاد انتخابات شهرستان قرچک در کنار هیأت های نظارت و اجرایی و به منظور حصول اطمینان از حسن برگزاری جریان انتخابات در کلیه مراحل، فعالیت خود را آغاز کرده است.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشواو قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

تایید صلاحیت‌های جدید و گرمتر شدن فضای انتخاباتی در مازندران

دبیر ستاد انتخابات مازندان از تایید ۲۹ داوطلب دیگر نمایندگی مجلس شورای اسلامی استان خبرداد و گفت: در ۲ مرحله ۶۵ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مازندران تایید صلاحیت شدند که این امر به گرم تر شدن فضای انتخاباتی در این خطه از شمال کشور کمک شایانی می کند.

‌علی پیرفلک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود:‌ آخرین مهلت اعلام نتایج اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده ۱۹ بهمن ماه است.

وی ادامه داد:‌ تاکنون در یک هفته گذشته صلاحیت ۶۴ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مازندران از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دبیر ستاد انتخابات مازندران اضافه کرد:‌ در این مرحله بررسی صلاحیت ها و اعلام شکایت داوطلبان صلاحیت که از سوی هیات نظارت استانی تایید و احراز نشده است تا ۱۹ بهمن می توانند اعتراض کنند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

وضعیت عجیب انتخابات خبرگان؛ ۱۱ کرسی بدون رقیب، تعداد صندلی‌ها در سه استان بیش از تایید صلاحیت‌شده‌ها!

دیده بان ایران در گزارشی درخصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری نوشت: در برخی از استان‌ها، تعداد صندلی‌ها بیش از تعداد کاندیدای تایید صلاحیت شده است؛ از جمله در استان‌های یزد و البرز. مورد عجیب دیگر استان سمنان و خراسان جنوبی است که از پنج داوطلب، صلاحیت یک نفر از آن‌ها تایید شده که در خراسان جنوبی، سید ابراهیم رئیسی تنها کاندیدای باقی مانده این استان است. هرچند پس از واکنش‌ها به حذف رقبای رئیسی، سخنگوی سخنگوی شورای نگهبان به صورت تلویحی به این امر واکنش نشان داد و گفت: «بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است لذا تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نخواهد شد.»

در حالی ۱۳۸ نفر برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان به رقابت می‌پردازند که ۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان که متعلق به پنج استان سمنان، البرز، لرستان، یزد و خراسان جنوبی است، رقیبی ندارد. همچنین در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان آمار تایید صلاحیت‌شدگان ۱۸۸ نفر بود که در مقایسه با این دوره کاهش داشته است. گرچه این اعداد پس از اتمام بررسی اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده اندکی تغییر می‌کند و باید منتظر نظر شورای نگهبان بود اما آنچه اعیان است، معنازدایی از «انتخابات» است.از ۳۱ استان ایران، تا لحظه نگارش این گزارش، آمار رد و تایید صلاحیت کاندیداهای ۲۴ استان در خبرگزاری‌ها موجود است.

فعالیت ۵۵ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ۱۱ اسفند در شهرستان فامنین

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان فامنین از فعالیت ۵۵ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ۱۱ اسفند سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

روح‌الله حسینی در ستاد انتخابات شهرستان فامنین، افزود: از این تعداد شعبات، ۳۴ شعبه در بخش مرکزی و ۲۱ شعبه در بخش پیشخور کار جمع‌آوری آراء مردم شهرستان را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اجرای مجموعه قوانین و مقررات در انتخابات فصل الخطاب است، اظهار کرد: ۳۳روز تا انتخابات باقی مانده و برای اجرای وظایف قانونی باید مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنیم تا با آمادگی کامل وارد این انتخابات که مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود، شویم.

پیش‌بینی ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای انتخابات برای حوزه انتخابیه دهلران

فرماندار ویژه و رئیس حوزه انتخابیه دهلران از پیش بینی ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای انتخابات برای حوزه انتخابیه دهلران خبر داد و گفت: این تعداد شعب اخذ رای شامل ۱۶۰ شعبه ثابت و ۷۴ شعبه سیار است.

لطیف صادقی روز یکشنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی انتخابات حوزه انتخابیه دهلران، اظهار کرد: حوزه انتخابیه دهلران(جنوب استان) شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره بوده که شامل چهار حوزه اصلی و هشت حوزه فرعی است.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار نفر در این حوزه انتخابیه شامل هیئت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، عوامل اجرایی و انتظامی کار برگزاری انتخابات برعهده دارند، تصریح کرد: در ایام انتخابات میزبان مردم ولایی و همیشه در صحنه این حوزه انتخابیه برای مشارکت حداکثری و پرشور در پای صندوق رای خواهد بود.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به ثبت نام ۵۴ نفر در این حوزه انتخابیه در فرایند نام نویسی قطعی، گفت: از این تعداد ۶ نفر انصراف و ۱۸ نفر در هیئت‌های اجرایی رد یا عدم احراز صلاحیت شدند و ۳۰ نفر نیز تا کنون در هیئت نظارت بر انتخابات استان، مرکز و شورای نگهبان تایید صلاحیت شده است.

صادقی با تاکید بر اینکه افراد تائید صلاحیت شده از سلایق مختلف، طوایف و قبایل مختلف برای داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور دارند، ابراز کرد: در شهرستان دهلران نیز ۷۸ شعب اخذ رای شامل ۴۵ شعبه ثابت و ۳۳ شعبه سیار نیز میزبان مردم این شهرستان در انتخابات ۱۱ اسفند خواهد بود.

۳ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات خبرگان رهبری در قزوین

بر اساس ابلاغیه شورای نگهبان به ستاد انتخابات استان قزوین، در مرحله اول اعلام احراز صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت سه نامزد در قزوین تایید شده است.

بر این اساس از میان ۱۹ نفر از افرادی که در این دوره ثبت نام کرده اند تاکنون صلاحیت آیت الله علی اسلامی، آیت الله مجید تلخابی و آیت الله حسین مظفری توسط شورای نگهبان احراز شده است.

همچنین با توجه به احتمال تغییر در فهرست نهایی برابر قانون، نامزدهایی که در این مرحله صلاحیت آنان احراز نشده می‌توانند به مدت سه روز از طریق سامانه اعتراض خود را به شورای نگهبان ارسال کند که این شورا تا ۱۹ بهمن نتایج نهایی را ابلاغ خواهد کرد.

در حال حاضر آیت الله علی اسلامی و آیت الله مجید تلخابی نمایندگان استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری هستند.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس در هرمزگان به ۱۱۱ تَن رسید/ یک نامزد انصراف داد

با انصراف یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هرمزگان پس از تائید صلاحیت، شمار داوطلبان تا امروز به ۱۱۱ نفر رسید.

دیروز هم یکی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از هرمزگان پس از تایید صلاحیت، انصراف داد.

عبدالله صادقی رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هرمزگان در حوزه مرکزی انصراف داد.

او افزود: تاکنون ۱۱۲ نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تایید صلاحیت شده اند که ۶۳ نفر از حوزه مرکزی، ۲۷ نفر از حوزه شرق و ۲۲ نفر نیز از حوزه غرب استان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان هم گفت: ۲۰ بهمن نتیجه بررسی دوباره اعتراض‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود و افرادی که در این مرحله تایید نشده اند، اجازه شکایت دوباره ندارند.

۱۸ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی خراسان شمالی تعیین شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی گفت: ۱۸ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان تعیین شده است که تخلفات احتمالی در آن رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام حسین یوسفی اظهار کرد: این شعبه ها شامل شعب مختلف محاکم دادگستری و مراجع تجدید نظر در استان است.

وی افزود: وقوع جرائم انتخاباتی در انتخابات پیشین در این استان بسیار ناچیز بود و امسال هم مورد خاصی در این باره گزارش نشده است و امید می رود با انجام اقدامات پیشگیرانه، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی از اولویت های دستگاه قضا است و در این باره برگزاری نشست های توجیهی با نامزدهای انتخاباتی، مدیران ادمین های گروه ها و کانال های مجازی و هواداران نامزدهای انتخاباتی در دستور کار است تا بایسته های رعایت قوانین انتخابات تبیین شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اعتراض ۱۲۰ داوطلب احراز صلاحیت نشده انتخابات مجلس خبرگان/ روحانی فعلا شکایت نکرده است

بر اساس اخبار حاصله، تا این لحظه شکایت ۱۲۰ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری که صلاحیت آنان احراز نشده، در سامانه مربوطه ثبت شده است.

تا ظهر امروز یکشنبه ۱۲۰ نفر از داوطلبان عدم احراز یا رد صلاحیت شده ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند.

در عین حال بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع نزدیک به رئیس‌جمهور سابق، «حسن روحانی» تا این لحظه رسماً اعتراضی به تأیید صلاحیت نشدنش ثبت نکرده است.

روحانی از حوزه انتخابیه تهران داوطلب مجلس خبرگان رهبری شده بود، اما روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از رد صلاحیت خود خبر داد.

براساس جدول زمان‌بندی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فرصت اعتراض داوطلبان این انتخابات به نتایج بررسی صلاحیت‌ها ساعت ۱۸ امروز به پایان می‌رسد.

در این دوره از انتخابات، ۵۱۰ نفر برای ورود به مجلس خبرگان ثبت نام کردند که از این میان ۱۳۸ نفر احراز صلاحیت شده اند.

حضور همه جناح‌های سیاسی در رقابت انتخابات مجلس

استاندار گلستان گفت: از همه سلیقه‌ها و جناح‌ها و گرایش های مختلف به تعداد قابل توجه در بین نامزدها حضور دارند و مردم عزیز می‌توانند افراد اصلح را انتخاب کنند.

دکتر علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت چهار راهبرد بسیار مهم در انتخابات پیش رو است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت اصل عدالت در انتخابات، ادامه داد: صدا و سیما یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در برقراری این عدالت در تبلیغات انتخاباتی است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دولت هیچ لیستی در انتخابات ندارد و از هیچ لیستی نیز حمایت نخواهد کرد.

ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری خوزستان تشکیل شد

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان به استناد قانون انتخابات در دادگستری استان تشکیل و کمیته‌های زیرمجموعه آن نیز راه‌اندازی شده و مشغول به فعالیت هستند.

علی دهقانی روز یکشنبه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویداد کشور، موضوع انتخابات است بیان کرد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای آن مطرح کرده‌اند و همه دست اندرکاران امر انتخابات از جمله انتخاب‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان، مجریان، ناظران و دستگاه‌هایی که وظیفه و تکلیف در امر انتخابات دارند، باید به این چهار راهبرد به‌صورت متوازن و در کنار هم عمل کنند.

وی ادامه داد: قانون در موضوع انتخابات بیشتر به پیشگیری و کنترل اوضاع توجه دارد و اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر موضوعات مرتبط و نیز توجه به راهبردهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

دهقانی گفت: در هر دوره از انتخابات، متغیرهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ممکن است انتخابات را به چالش کشانده و اعتماد گروهی از مردم را برای حضور در انتخابات خدشه‌دار کند که باید ضمن تبیین واقعیت‌ها برای مردم، این متغیرها نیز به خوبی شناسایی و با اقدام پیشگیرانه و در چارچوب قوانین و مقررات، کنترل شوند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.

تایید صلاحیت ۵ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در قم

فرماندار قم گفت: شورای نگهبان صلاحیت ۵ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم را تایید کرد.

عباس ذاکریان افزود: ۱۷ نفر از حوزه انتخابیه قم نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدند که از این تعداد دو نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۰ نفر نیز تایید نشد.

ذاکریان گفت: افراد رد صلاحیت شده تا فردا فرصت دارند برای ثبت اعتراض خود به سامانه داوطلب شورای نگهبان مراجعه کنند.

استان قم یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد،ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

شهرستان بن آماده برگزاری انتخاباتی پرشور

اصغرزاده سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات بن گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۵۰ ناظر و بازرس ویژه به عنوان بازوان توانمند شورای نگهبان برای حفظ و صیانت از آراء مردم در ۲۹ شعبه اخذ رای شهرستان بن با یکدیگر و مجریان برگزار کننده انتخابات همکاری خواهند داشت.

وی افزود: صیانت از آرای مردم با ملاک قرار دادن آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رعایت قوانین، اصل بی‌طرفی کامل و بالا بردن قابلیت نظارت بر انتخابات از وظایف مهم و اصلی ناظران شورای نگهبان است.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha