یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ اختتامیه بیست و پنجم همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ برگزیده کتاب سال حوزه گفت: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های علمی و دانشی قطعا در رونق کار علمی و در همت بیشتر پژوهشگران و محققین اثر بسزایی دارد.

حجت الاسلام سیدمرتضی خاتمی سبزواری، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در حاشیه اختتامیه کتاب سال حوزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: من در بیست و پنجمین دوره همایش کتاب سال حوزه مقاله‌ای باعنوان «بررسی فقهی خمس سهام بورس» ارائه کردم.

وی افزود: به لحاظ اهمیت موضوع، بحث و مسئله سهام، مسئله بورس خود جایگاه و اهمیتی دارد. هم در نظام اقتصادی کشور و هم در نظام ملی ما و یکی از مسائل فقهی که راجع بهش کار نشده و نوآوری بود، خود این مسئله این است، که اولا ماهیت سهام چیست؟ ثانیا با بررسی ماهیتش آیا می‌شود، خمس بهش تعلق بگیرد یا نه؟ این مقاله در این راستا نوشته و بررسی‌های فقهی لازم شد.

حجت الاسلام خاتمی سبزواری بیان کرد: الحمدالله نتایجی هم بررسی شد که مورد تقدیر این همایش قرار گرفت, لازم به ذکر است که مجموعه این همایش‌ها و جشنواره‌ها قطعا در رونق کار علمی و در همت بیشتر پژوهشگران و محققین لازم است و ما تقدیر و تشکر می‌کنیم از دست اندرکاران و برنامه ریزان این گونه همایش‌ها که محققان را می بینند و ارج می نهند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha