پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
آسیزی ایتالیا

حوزه/ هیئت اعزامی از حوزه های علمیه با شهردار شهر آسیزی ایتالیا دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت حوزوی به همراهی برخی از مدیران فرانسیسکن‌های کاتولیک با خانم پروفسور استفانیا پرویتی شهردار آسیزی ملاقات کرد.

این شهردار که قبلاً استاد دانشگاه بوده است از جمله شهرداران موفق ایتالیا است که تلاش کرده تا با رویکرد دینی، فضای تاریخی فرهنگی و مذهبی شهر را حفظ کند و در این زمینه هم توفیق خوبی داشته است.

کارمندان شهرداری غالباً بانوان هستند و مدیریت شهر به دست زنان است.

ساختمان شهرداری از ساختمان‌های قدیمی و قرون وسطایی است. سالن کنفرانس آن، شاهد جلسات بسیار مهم تاریخی بوده است و عکس‌های قدیمی بر روی دیوارهای آن نقش بسته است.

در جلسه ملاقات با شهردار، پس از معرفی هیئت اعزامی، توضیحاتی درباره حوزه‌های علمیه، درجات علمی طلاب و علماء و نحوه ارتقاء علمی آنان و رشته‌ها و گرایش‌های حوزه صحبت شد.

در این دیدار همچنین جایگاه زنان در ایران و رشد علمی آنان در جمهوری اسلامی و به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران تبیین شد.

در ادامه این دیدار، ویژگی‌های مشترک دو شهر قم و آسیزی از منظر دینی، تاریخی، فرهنگی و سیاسی برشمرده شد و شخصیت بی‌نظیر حضرت معصومه (سلام الله علیها) معرفی شدند.

هدایایی نیز از جمله یک تابلو از حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) و کتاب صحیفه سجادیه با ترجمه ایتالیایی از طرف حوزه به شهردار تقدیم شد.

در پایان و با دعوت و پیشنهاد شهردار، از برج ناقوس شهر آسیزی که برج بسیار مرتفعی بود و ناقوس بسیار بزرگی در بالای آن نصب شده بود، بازدید شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha