سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 1136256
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
مهدوی نیا

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان گفت: حضور در انتخابات یک مسئولیت مدنی و مصداق بارز امر به معروف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان امروز در جمع اصناف و بازاریان شهرستان خرم آباد که در سالن حوزه هنری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک مسئولیت مدنی و مصداق بارز امر به معروف است، افزود: بازاریان و اصناف همان گونه که در عرصه های مختلف و تحول آفرین نقش آفرینی کرده اند، امروز نیز در زمینه دعوت مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات نقش بسزایی دارند و باید این رسالت تبلیغی را به خوبی انجام دهند.

وی پس از بیان نکات مهم و کاربردی فقه در بازار، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول بنیادینی است که نقش بی بدیل در حرکت عمومی جامعه به سوی اهداف زندگی سیاسی و مدنی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه دستیابی به اهداف مهم و مطلوب در ابعاد مختلف نیازمند عزم همگانی است، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این مهم همکاری و تعامل شهروندان و کارگزاران نظام حکومتی لازم است.

حجت الاسلام مهدوی نیا ادامه داد: این مؤلفه ناظر به این است که هر عمل و برنامه ای که برای دنیا و آخرت و ابعاد مادی و معنوی زندگی انسان سودمند و پسندیده باشد باید به انجام آن امر شود.

وی در پایان گفت: هر کاری که به نحوی برای زندگی فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی انسان مضر باشد باید نهی و ریشه کن شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha