یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشنواره

حوزه / رئیس سازمان سینمایی گفت: جشنواره فیلم خزر به دلیل قدرت رسانه‌ای که دارد می تواند مبلغ ارزش های دینی و انقلابی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری اولین جشنواره بین‌المللی فیلم خزر با حضور محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی امروز ۲۴ بهمن در سازمان سینمایی برگزار شد. در ابتدای این جلسه خزاعی گفت: با توجه به غنای سینمایی ایران در عرصه بین‌المللی و همچنین ظرفیت‌های نیروی انسانی نیاز بود تا رویداد سینمایی در حوزه بین‌الملل برگزار شود. خوشبختانه این اتفاق در دولت سیزدهم با برگزاری این جشنواره رخ خواهد داد.

وی بیان داشت: در این رویداد ۵ کشور همسو با اهداف مشترک حضور خواهند داشت. پیشنهاد برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت کشورهای حاشیه خزر برای اولین بار در شورای عالی سینما مطرح شد و بعد از موافقت با ۵ کشور حاشیه دریای خزر، توافقات لازم صورت گرفت تا هر سال یک کشور میزبان این رویداد سینمایی باشد. در اولین دوره ایران میزبان این جشنواره خواهد بود.

خزایی اضافه کرد: در دور دوم روسیه و در دور سوم ترکمنستان میزبان است. طبق برنامه‌ ریزی‌هایی انجام شده این جشنواره سینمایی پاییز برگزار می‌شود اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده ولی تا چند ماه آینده تاریخ برگزاری مشخص خواهد شد.جشنواره فیلم خزر در یکی از شهرهای مازندران برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره یک همگرایی جدید در منطقه است تصریح کرد: استفاده از زبان سینما می‌توانند رابطه کشورها را مستحکمتر کند. ما در حوزه آسیا اتحادیه سینمایی نداشتیم فستیوال خزر اولین قدم در این رابطه است. این جشنواره با مدل اسکار برگزار خواهد شد. تلاش ما این است تا به واسطه این جشنواره بازارهایی جدیدی برای سینما ایران باز کنیم. این جشنواره همچنین می تواند مبلغ ارزش انقلاب و اسلام باشد

خزاعی با بیان اینکه سینما تحریم شدنی نیست گفت: بعد از اتفاقات سال گذشته ۴ یا ۵ جشنواره سینمایی ایران را تحریم کردند اما دیگر جشنوارهای سینمایی هنوز هم پذیرای فیلم‌های ایرانی هستند چرا که سینما تحریم شدنی نیست. البته این اتفاق (تحریم) به نوع دیگر برای کشور روسیه نیز رخ داده است اما آنها نیز از این امر به عنوان یک فرصت بهره برده‌اند. این جشنواره را نباید تنها به حساب سینمای ایران گذاشت بلکه ۵ کشور بانی این رویداد هستند. لازم به ذکر است جشنواره فیلم خزر سبب همگرایی بیشتر خواهد شد. همچنین شرایطی پیش خواهد آورد تا فیلم‌هایی ایرانی بتوانند در کشورهای منطقه اکران شود.

رئیس سازمان سینمایی در انتها بیان کرد: جشنواره خزر در ۴ بخش؛ سینمایی، مستند، پویا نمایی و فیلم کوتاه برگزار می‌شود. این جشنواره صرفاً نمایش‌دهنده آثار آرشیوی نیست بلکه تلاش دارد تا فیلم‌های تولیدی نیز داشته باشد. در این میان روی کارهای مشترک با ۵ کشور منطقه سرمایه‌گذاری لازم را انجام داده‌ایم. جشنواره فیلم فجر امروز یک اتفاق ویژه در سینمای منطقه و جهان است. هر کس بخواهد این موضوع را نادیده بگیرد، سینما را نمی‌شناسد، اما این امر دلیلی بر نادیده گرفتن دیگر رویدادهای سینمایی نمی‌شود برای همین روی اتفاقات منطقه‌ای در سینما تاکید و توجه ویژه داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha