چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
دکتر محمد جواد توکلی

توکلی تصریح کرد: اگر بخواهیم یک تحول اساسی در اقتصاد کشور رخ دهد نقطه شروع آن مجلس شورای اسلامی است باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که یک فکر اقتصادی درست بهره مند باشند و از گفتمان اقتصاد اسلامی و مقاومتی تبعیت کنند.

دکتر محمد جواد توکلی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تبیین نقش مجلس شورای اسلامی در مباحث کلان اقتصادی کشور پرداخت و گفت: همان گونه که امام راحل فرمودند که مجلس در رأس امور است؛ نمایندگان مجلس تصمیمات مهمی می گیرند، مسائلی همچون یارانه دادن به مردم، مباحث کلان تصویب بودجه، مالیات و مانند آن همه در اختیار مجلس شورای اسلامی می باشد.

وی افزود: عملا در نظام تصمیم گیری کشور حتی دولت هم که کار اجرایی دارد، خیلی وقت ها تصمیماتش متوقف است بر قانونگذاری که در مجلس اتفاق می افتد و اگر قانون خوب تصویب شود شرایط برای بهبود اوضاع مردم به ویژه در امور معیشت و اقتصادی بهتر می شود.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: وقتی ما سابقه قانونگذاری بیش از چهل سال اخیر کشور را بررسی می کنیم شاهد قوانین خوبی برای حل مشکلات مردم هستیم و از طرفی نیز برخی قوانین نیز خوب وضع نشده است و ما درگیر طبعات این قوانین نامناسب بوده ایم.

توکلی اظهار کرد: اگر بخواهیم یک تحول اساسی در اقتصاد کشور رخ دهد نقطه شروع آن مجلس شورای اسلامی است باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که یک فکر اقتصادی درست بهره مند باشند و از گفتمان اقتصاد اسلامی و مقاومتی تبعیت کنند.

وی گفت: قانون جوانی جمعیت گرچه با تأخیر زیادی تصویب شد اما ناظر به حل مشکل جمعیت در کشور بود تا نمایندگان مشوق های خوبی برای فرزندآوری تصویب کنند که البته اجرای دقیق این گونه قوانین خوب نیازمند پیگیری و مطالبه گری نمایندگان مجلس است.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان ابراز داشت: نماینده مجلس باید هم خوب قانون تصویب کند و هم فضا را برای اجرای آن توسط دولت ایجاد کند؛ اگر ما به تک تک نمایندگانی که به آنان رأی می دهیم دقت داشته باشیم، می تواند باعث تحول در اوضاع اقتصادی کشور شود و اگر با این نگاه به انتخابات دقت کنیم تک تک رأی ها سرنوشت ساز می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha