دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
کوثر لطیفی، قاری افغانی تبار اهل کشور آلمان

حوزه/شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن از کشور آلمان گفت: در مسابقات اروپایی و آلمان شرکت و در بخش ترتیل حدود هشت بار مقام اول را کسب کرده ام.

کوثر لطیفی، حافظ افغانی تبار اهل کشور آلمان در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۱ ساله هستم و از ۱۰ سالگی فعالیت‌های قرآنی را شروع کردم.

وی که برای شرکت در رشته قرائت ترتیل در مسابقات به ایران آمده افزود: در مسابقات اروپایی و آلمان شرکت کردم؛ در بخش ترتیل حدود هشت بار مقام اول را کسب کردم.

شرکت‌کننده آلمان در مسابقات بین‌المللی قرآن که چهار به ایران سفر کرده با اشاره به اینکه قرآن بهترین نعمت زندگی است، یادآور شد: برای اولین بار با هدف شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم به ایران آمده‌ام؛ میزبانی ایران خیلی خوب بود و ایرانیان خیلی مهربان هستند، حتی مترجمان همراه خود را نیز خیلی دوست دارم.

لطیفی با اشاره به اینکه انس با قرآن باعث شده که به دین نزدیک شوم، بیان کرد: در مسجد نیز دوستان قرآنی پیدا کردم و خداوند توفیق شرکت در مسابقات را به من عطاء کرده است؛ قرآن برای من نعمتی هست و از انس با آن خیلی شادمان هستم.

وی با اشاره به اینکه شاگرد قرآنی دارد، تصریح کرد: به آنها قرآن یاد می‌دهم، خوشبختانه قرآن بخش بزرگی از زندگی من را به خود اختصاص داده است.

شرکت‌کننده آلمان در مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اهمیت بالای قرآن در زندگی افراد و لزوم مطالعه مستمر آن بیان کرد: برخی افراد شاید توفیق شرکت در مسابقات قرآنی و کسب رتبه را پیدا کنند ولی مسابقات مهم نیست، مطالعه قرآن و توجه ویژه به تفسیر و مفهوم قرآن مهم است؛ مطالعه روزانه یک صفحه هم مهم است.

لطیفی در خصوص سطح مسابقات با اشاره به اینکه تعداد قاریان و حافظان زیاد است ولی در مسابقات اروپا و آلمان این تعداد را نداریم، گفت: کیفیت مسابقات خوب و سطح مسابقات خیلی بالاست؛ همه برای شرکت در این مسابقات تلاش بسیاری داشتند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha