پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کد خبر: 1139733
۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

حوزه/  مراسم اختتامیه جشنواره هنری ادبی معروف با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعۀ موقت تهران، رحیمی وزیر دادگستری و جمعی از مسئولان کشوری در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم اختتامیه جشنواره هنری ادبی معروف با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعۀ موقت تهران، رحیمی وزیر دادگستری و جمعی از مسئولان کشوری در تالار وحدت برگزار شد.

حجت الاسلام صدیقی بعنوان اولین سخنران این جشنواره ضمن بیان تاثیر گذاری هنر در انسان ها اظهار داشت: امروز زبان هنر، زبان بین الملل است. دشمنان ما از هنر، بی هنری را گرفتند. هنر یعنی هر چیزی را سر جایش قرار دهیم و این همان معنای عدل است. خداوند انسان را در احسن وجه آفریده است. هر عضوی در جای خودش است. در حکومت هم اگر هر چیزی در جای خودش نباشد، یعنی هنر کافی را ندارد. مردم توقع دارند حکومت عادل باشد و تبعیض نباشد. حکومت، تبلور خود توده‌هاست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین طاهری اکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توضیح آثار شرکت کننده در این جشنواره اظهار داشت: امروز زبان هنر، زبان گویاست. امروز حضور موضوع امر به معروف در جشنواره های ملی و بین المللی مانند فجر آشکار است مانند فیلم مجنون و آبی روشن؛ در این جشنواره در ۹ رشته همچون فیلم و انیمیشن و هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و هوش مصنوعی و شعر و ... ورود یافتیم. هدف ما این است که با زبان هنر مروج خوبی ها در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه دست هنرمندان را با هر سلیقه ای باشد، در این زمینه می فشاریم، گفت: امر به معروف برای همه است. همگی وظیفه داریم برای اعتلای جامعه در این موضوع ورود کنیم. در این جشنواره تلاش کردیم به بحث داوری ها ورود نکنیم. شخصیت های تراز اول را در هر بخش به عنوان دبیر آوردیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه ابراز داشت: دوست داریم آثارهای ارائه شده، منتقدانه باشد. آثاری که ضعف ها را نشان می دهد و پیشنهاد می دهد. ما باید به مردم یاد بدهیم که مطالبه گری که عنصر مهمی در امر به معروف است، صورت گیرد و امروز بالاترین درجۀ مطالبۀ سیاسی در عرصه انتخابات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید بر اینکه بین مطالبه گری و طلبکاری تفاوت است، گفت: سعۀ صدر مسئولان باید بالا برود. بالاترین درجۀ مطالبۀ سیاسی در عرصه انتخابات است. اخلاق انتخاباتی در کجای قضیه است؟ باید کسانی که قصد خدمت دارند، معلوم شود. مصادیق معروف و منکر برای خودش دنیایی دارد.

سخنران دیگر این رویداد هنری آقای توکلی دبیر جشنواره معروف بود که در خصوص این جشنواره بیان داشت: در ابتدا بنا بر این بود که جشنواره هنری معروف در یک بخش برگزار شود، اما عواملی سبب شد به ۹ بخش تخصصی تقسیم شود.

وی افزود: در این بخش های نه گانه، از اساتیدی همچون استاد شفیعی آقامحمدیان در بخش فیلم، دکتر کمال الدین شاهرخ در بخش عکس، سیدصادق آتشی در بخش هنرهای آوایی، آقای میلاد عرفان پور در بخش شعر و سیدعلیرضا آل داود در بخش رسانه و فضای مجازی استفاده کنیم.

دبیر جشنواره ملی معروف در پایان با بیان اینکه در جشنواره معروف از هوش مصنوعی نیز استفاده شده است اظهار داشت: جشنواره لی معروف اولین جشنواره ای است که از هوش مصنوعی در ساختارهای آن استفاده شده است.

سخنران پایانی جشنواره ملی معروف، آقای رحیمی وزیر دادگستری بود که با بیان اینکه هدف از ایجاد حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بود ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین دلیل و انگیزه و مبنای حکومت جمهوری اسلامی است و به موضوعاتی خیلی ساده خلاصه نمی شود. لذا ابعاد این کار بسیار وسیع است.

وی افزود: امروزه استفاده از هنر به عنوان اثرگذارترین ابزار در تعالی فرهنگ است. امروز جذب مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی، بالاترین معروف است و دفع مردم از نظام جمهوری اسلامی، بالاترین منکر است.

وزیر دادگستری بیان داشت: اگر تحت عنوان امر به معروف طوری عمل کنیم که مردم جذب شوند، به وظیفه مان عمل کردیم. اگر طوری عمل کنیم که دفع کنیم، خودمان عامل منکریم.

رحیمی ادامه داد: باید امر به معروف در تمام حوزه ها توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه این دولت، دولت انتقاد پذیری است اظهار داشت: دولت از انتقاد استقبال می کند و همچنین از راه حل ها استقبال می کند. ما به عنوان دولت، سرگرم کارهایمان هستیم و گاهی ایراداتمان را نمی بینیم. کار امر به معروف و نهی از منکر، کار وسیعی است که فقط نباید به عفاف و حجاب بسنده کرد، بلکه ما مدیران و مسئولان نیاز به امر به معروف و نهی از منکر داریم. منتها نقد باید دلسوزانه باشد نه تخریبی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha