چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ساوه

حوزه/مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول ساوه گفت: اصول دین مربوط به اعتقادات است که از راه تحقیق می توان به آنها ایمان آورد که اعتقاد به معاد یکی از اصول دین می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،نشست "آثار نماز در زندگی" امروز با حضور خانم نجیبه کرمی مدیر و مدرس موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها در مدرسه دوره اول متوسطه اختر طهمورثی برگزار گردید.

کرمی با اشاره به اینکه اصول دین، اساس دین اسلام است گفت: اصول دین مربوط به اعتقادات است که از راه تحقیق میتوان به آنها ایمان آورد که اعتقاد به معاد یکی از اصول دین می باشد.

وی در ادامه افزود: در سایه باور به معاد، عمل به تکالیف الهی آسان می‌شود، چنین اعتقادی، ضامن اجرای تمام قوانین الهی و انگیزه اصلی تهذیب نفوس می‌باشد.

مدرس حوزه علمیه در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان درباره تاثیر قرآن در زندگی چیست؟ تصریح کرد: قرآن درباره تأثیر «نماز» می فرماید: «نمازگزاران کسانی هستند که به قیامت باور دارند»؛ چون یاد معاد است که انسان را طاهر می کند و همه مشکلات در اثر فراموشی قیامت است. نمازگزار، قیامت را باور دارد و از عذاب خداوند هراسناک است و نماز انسان را به یاد معاد متذکّر می کند.

وی در ادامه افزود:نماز همچون سپری در برابر گناهان می باشد و انسان را از منکرات و گناهان بازمی دارد.

کرمی در پایان به پرسش های دانش آموزان پاسخ داد.

این نشست با همکاری ستاد اقامه نماز و اداره آموزش و پرورش ساوه برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha