سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
تصاویر/ همایش «استعمار سایبری»

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مصوبه اخیر شورای‌ عالی فضای مجازی، گفت: مصوبه‌ای که چنین جایگاه و تاثیری در جامعه و فضای فرهنگی کشور دارد؛ باید در یک بستر هم‌فکرانه و آزاد، مورد التفات قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی صرامی در "همایش استعمار سایبری" که پیرامون نقد مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره سکوهای خارجی در قم برگزار شد، طی بیاناتی اظهار کرد: دو دغدغه مهم درخصوص مصوبه اخیر شورای‌ عالی فضای مجازی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه برای دلسوزان انقلاب نگران کننده است، مطرح کرد: مصوبه‌ای که چنین جایگاه و تاثیری در جامعه و فضای فرهنگی کشور دارد؛ باید در یک بستر هم‌فکرانه و آزاد، مورد التفات قرار می‌گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نوع اطلاع‌رسانی نیز بیشتر ناظر به بحث فیلترشکن‌ها و ممنوعیت دسترسی بود، عنوان کرد: این اتفاق موجب شد تا غفلت از اصل محتوا صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در دو ساحت نکاتی نسبت به این مصوبه مطرح است، خاطرنشان کرد: اولا باید دید بیانات، مواضع و حکم‌های مقام معظم رهبری چه نسبتی با این مصوبه دارد و دوما نیز بعد فقهی و مبادی آن مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین صرامی اضافه کرد: مسئولینی که دغدغه دین و عقبا دارند و جامعه برایشان موضوعیت دارد و کسانی که ولایتمداری سرلوحه اقداماتتشان است و نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری تمکین دارند در این خصوص وظیفه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه ما به تقوا و ایمان رییس جمهور ایمان داریم، تصریح کرد: به عنوان فردی که رئیس شورای‌ عالی فضای مجازی است چند دغدغه مطرح است که باید به سمع و نظر ایشان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین صرامی با اشاره به اینکه نکته‌ای که افراد منصوب به شما می‌گویند برای تنوع و رفع نیاز مخاطب لازم است، یادآور شد: سکوها و سرویس‌های بیگانه باید بررسی شوند و به‌صورت بالقوه یا بالفعل به آن‌ها مجوز داده شود و این تعبیر سرویس‌های خارجی مفید طبیعتا محل سوال برای اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و یوتویوب و امثال این‌ها است که اگر در فضای مجازی پرکاربرد نیستند چه چیز پرکاربرد است و این منشاء ابهام و دغدغه دلواپس‌ها است.

وی تاکید کرد: دغدغه این است که آیا مصوبه مبهم و مجملی وضع می‌شود که کسانی بتوانند با ساده‌ اندیشی و یا با غرض و با استناد به آن بعضی از مرزهای اعتقادی، امنیتی و فرهنگی جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha