چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1143180
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
خنداب

حوزه/ امام جمعه شهرستان خنداب گفت: یکی از علت هایی که برخی اعمال ما اثرگذار نیست، این است که با نشاط و توجه انجام نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز حجت الاسلام محمد صفاهانی، امام جمعه شهرستان خنداب در نشست اخلاقی که در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد تصریح کرد: یکی از عوامل موفقیت در زندگی نشاط است.

وی گفت: اگر نشاط نباشد انسان زود خسته شده و زندگی دچار اختلال می شود.

امام جمعه شهرستان خنداب به چند آثار از نشاط اشاره کرد که از جمله آن ها این است: نشاط عامل موفقیت در زندگی است، باعث ثمربخشی فعالیت‌ها می شود، برای رسیدن به کمال دنیا و آخرت تعیین کننده است و نشاط باعث می شودکه انسان با دقت و توجه بیشتری کارهای خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرمایند: «ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر؛ همانا نماز انسان را از فحشا و منکر باز می دارد» اما منظور نمازی است که همراه با توجه و نشاط باشد، زیرا نشاط چاشنی حرکت انسان است.

حجت الاسلام صفاهانی خاطرنشان کرد: یکی از علت هایی که برخی اعمال ما اثرگذار نیست، این است که با نشاط و توجه انجام نمی گیرد.

وی افزود: وقتی قلب ها با نشاط است، معارف را در آنها به امانت بگذارید، عملی که بدون نشاط باشد باعث دلزدگی می شود.

امام جمعه شهرستان خنداب در پایان افزود: هرچقدر باور ما به خدا و ائمه (علیهم السلام) بیشتر باشد، نشاط ایجاد می شود ،و امیال و گرایش به خوبی ها و معنویت باعث می شود که انسان نشاط داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha