شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ژاپن

حوزه/نویسنده و پژوهشگر قرآنی اهل ژاپن گفت: نگاه و رویکرد مردم ژاپن نسبت به اسلام و مسلمین، متأثر از رسانه های غربی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، خانم اتسکو هوشینو طی سخنانی در نشست قرآنی که به همت غرفه مجتمع آموزشی و پژوهشی بین الملل حوزه های علمیه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد، ضمن بیان سرنوشت زندگی خود و دلیل گرایش به اسلام و شیعه اظهار داشت: متأسفانه در ژاپن به دلیل نفوذ آمریکا، مردم این کشور نسبت به اسلام و مسلمانان اطلاعات کافی ندارند و همچنین اسلام و مسلمانان را همان طوری می بینند که کشورهای غرب و دشمنان اسلام تعریف می کنند اما این با آنچه که الان است و همچنین در اسلام وجود دارد متفاوت است.

وی افزود: در ژاپن دو دین اصلی وجود دارد که شامل بودا و شینتو است. البته دین های دیگر مثل مسیحیت هم وجود دارد که از دیگر کشورها وارد این کشور شده است.

وی همچنین گفت: دین اسلام در این کشور وجود دارد اما اکثر افراد اهل سنت هستند و درصد بسیار کمی از جامعه ژاپن اهل تشیع هستند.

این بانوی ژاپنی ادامه داد: علیرغم این همه دشمنی که در برابر اسلام می شد من با سوالی روبرو شدم که موجب شد تا به دین اسلام روی بیاورم و بتوانم مسلمان بشوم و آن هم دشمنی بسیار زیادی بود که از کشورهای غربی نسبت به اسلام اعمال می شد.

وی بیان داشت: وقتی از بین کتاب‌ها قرآن را خواندم با آیات بسیار زیادی در مورد این که تعریف قرآن از زن و دختر و اسلام واقعی چیست، مواجه شدم و این مرا بهت زده کرد. از این رو بیشتر راجع به اسلام و مسلمانان و مخصوصا قرآن تحقیق کردم و پی بردم که واقعا چرا به این جهان آمدم و هدف از خلقت انسانها چیست.

وی گفت: قرآن مرا در این راه خیلی کمک کرد و بنده با قرآن توانستم به اسلام و اهل تشیع راه پیدا کنم.

هوشینو تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که بیشترین شیعه و اهل تشیع را در خود جای داده و خود او هم به خاطر ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ایران است که به این کشور علاقه پیدا کرده و به ایران اسلامی مهاجرت کرده است. در حال حاضر نیز خیلی خوشحال و مفتخر هستم که به اسلام روی آورده و زیر سایه انقلاب اسلامی در کشور ایران زندگی می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha