سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
حجت‌الاسلام مهران احدی لاهرودی

حوزه/حجت‌الاسلام مهران احدی لاهرودی با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: در این شب‌های قدر، باید برای مظلومان فلسطین دعا کنیم و از خداوند متعال فرج امام زمان(عج) و نابودی ظلم و ستم را طلب کنیم.

حجت‌الاسلام مهران احدی لاهرودی، مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج شهر جعفرآباد مغان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، اظهار کرد: شب‌های قدر، فرصتی مغتنم برای انسان‌هاست تا با استغفار، توبه و انس با قرآن، مسیر زندگی خود را اصلاح و به سعادت ابدی نائل شوند.

وی با بیان اینکه در این شب‌ها، درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده می‌شود، گفت: دعای برای ظهور امام زمان(عج) در این شب‌های پرفیض، از اهمیتی ویژه برخوردار است.

ظهور، وعده الهی و نیاز بشریت

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج شهر جعفرآباد با تأکید بر اینکه ظهور امام زمان(عج) وعده الهی است، تصریح کرد: دعا برای تعجیل در فرج، از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما موظفیم در این زمینه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام احدی لاهرودی با بیان اینکه بشریت امروز بیش از هر زمان دیگری به ظهور امام زمان(عج) نیاز دارد، گفت: جهان امروز گرفتار ظلم و ستم است و تنها راه نجات بشریت، ظهور منجی عالم بشریت است.

شب بیست و سوم و تناسب آن با فرج

وی در ادامه به تناسب شب بیست و سوم با موضوع فرج اشاره کرد و گفت: شب بیست و سوم با موضوع فرج بسیار تناسب دارد، چون سحر شب بیست و سوم آن سالی که بنا باشد حضرت(عج) ظهور بفرمایند، منادی صدا خواهد زد و قریب الوقوع بودن ظهور را اعلام خواهد کرد.

حجت الاسلام احدی با بیان اینکه این روایت در کتاب‌های معتبر شیعه مانند بحارالانوار و کمال الدین و تمام النعمه نقل شده است، گفت: این روایت نشان می‌دهد که شب بیست و سوم از شب‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و باید از فرصت این شب برای دعا و توسل به امام زمان(عج) و تعجیل در فرج ایشان استفاده کنیم.

اشاره به مظلومیت غزه و شهدای سوریه

وی در ادامه با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: در این شب‌های قدر، باید برای مظلومان فلسطین دعا کنیم و از خداوند متعال فرج امام زمان(عج) و نابودی ظلم و ستم را طلب کنیم.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج شهر جعفرآباد همچنین به شهادت مظلومانه چند تن از نیروهای سپاه قدس در کنسولگری ایران در سوریه که در حمله جنگنده‌های اسرائیلی اشاره کرد و گفت: این جنایت هولناک، نشان از خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی دارد و بار دیگر ضرورت نابودی این رژیم جعلی را به اثبات رساند.

راه‌های دعا برای ظهور

حجت‌الاسلام احدی لاهرودی در پایان به برخی از راه‌های دعا برای ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: قرائت دعای فرج، صلوات، استغفار و توبه از جمله راه‌های دعا برای ظهور است.

وی همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید با برگزاری جلسات و گفتمان‌های دینی، زمینه را برای آشنایی بیشتر مردم با امام زمان(عج) و آمادگی برای ظهور فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha