شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ل

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه فرهنگ اسلامی هم شادی و هم غم دارد، رعایت حدود شرعی غم و شادی براساس فرهنگ اسلامی را در اجرای نمایش ها ضروری دانست و گفت : اهل بیت (ع) خودشان فرمودند شیعه با شادی ما شاد هستند و با غم ما هم غمناک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اصحاب هنر و رسانه شهرستان کاشان ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و مفاخر شهرستان کاشان اظهار داشت: از حضور هنرمندان کاشان خوشحال و خرسندم.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن درخواست از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نسبت به تهیه گزارش انتقادات تک تک هنرمندان و خبرنگاران حاضر در این جلسه جهت پیگیری اظهار داشت : هنرمندان قدر خودشان را بدانند چرا که هنر یک نعمت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن هر نعمتی که خداوند به بندگانش داده باید قدردان آن باشند خطاب به هنرمندان و اصحاب رسانه گفت : صدای خوب، قلم خوب، توان نوشتن خط و اجرای نمایش خوب، فکرخوب،سرودن شعر خوب و نوازندگی خوب همه اینها نعمت گرانبهایی است که خداوند به هنرمندان و خبرنگاران ارزانی داشته است .

منتخب مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برلزوم انتقال تجربیات عرصه هنر به نسل جوان تاکید کرد و یاد آورشد :هنرمند نباید هنر را درخودش محبوس کند بلکه باید هنرش را به نسل های بعدی هم انتقال دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه براساس آیات قرآن خدا می فرمایید هرچیزی را که به دیگران یاد بدهی خدا هنر دیگری را برایت جانشین می کند.تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جلسه ای به حاج آقا محسن قرآئتی فرمودند چند تا مثل خودتان توانسته ای تربیت کنی که درس های قرآن را با شادابی و نشاط بگوید.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه فرهنگ اسلامی هم شادی و هم غم دارد، رعایت حدود شرعی غم و شادی بر اساس فرهنگ اسلامی را در اجرای نمایش ها ضروری دانست و گفت : اهل بیت (ع) خودشان فرمودند شیعه با شادی ما شاد هستند و با غم ما هم غمناک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه هنرمندان در سنت حسنه برای دیگران الگو باشند، به دیدگاه اسلام به سنت حسنه و سیئه اشاره کرد و یاد آورشد: اگر آیندگان به سنت حسنه ای که هنرمندان ابداع کرده اند عمل بکنند برای هنرمندان یک حسنه می دهد ولی خدای ناکرده اگر کسی سنت سیئه هم بگذارد بر عکس آن خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خواه ناخواه ظهور امام زمام(عج) را در پیش رو داریم ابراز داشت : رهبر انقلاب به عنوان جانشین عام امام زمان(عج)در بیانیه گام دوم فرمودند خودسازی ، جامعه سازی و تمدن سازی ظهور امام زمان (عج) را نزدیکتر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه هنرمندان از توان خود برای خودسازی ، جامعه سازی و تمدن سازی در جامعه استفاده کنند بیان داشت :هنرمندان با نعمتی که خداوند به آنها داده می توانند مهربانی ، جدیت و تلاش ، تواضع، حیا ،روحیه انتقاد پذیری و ارزش های دینی را به جامعه تزریق کنند.

امام جمعه کاشان هنرمندان را رکن اصلی جامعه سازی کشور دانست و افزود: هنرمندان از ظرفیت هنری خود برای جامعه سازی اسلامی ایران بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان خواستار تشکیل جلسه در اولین فرصت ممکن با حضور کلیه اصحاب رسانه و خبر شهرستان کاشان برای بیان عملکرد ،نقطه نظرات و مشکلتشان در دفتر امام جمعه کاشان شد .

در ابتدای این جلسه پس از ارائه نقطه نظرات هنرمندان و بیان مشکلاتشان در عرصه تئاتر، نمایش و موسیقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز با انتقاد از لغو اجرای یکی از کنسرت ها در کاشان بر لزوم تبیین جایگاه حقوقی مرجعیت فرهنگی برای مسئولین در شهرستان کاشان تاکید کرد.

سعید ضابطی با بیان اینکه به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارم تئاتر مذهبی با حضور۴۷۰۰ نفر در کاشان اجرا کنم تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ هنر جو در هنرستان هنرهای زیبای پسران کاشان در حوزه نمایش ، سینما و گرافیک مشغول تحصیل هستند.

شایان ذکر است تعدادی از خبرنگاران نیز بر لزوم احترام به جایگاه رسانه های متخصص و توانمند در کاشان تاکید و خواستار جلوگیری از هرج و مرج رسانه ای و سلیقه ای عمل کردن در پوشش های خبری در بعضی از ادارات و دستگاه های دولتی کاشان شدند.

انتهای پیام./

ضرورت رعایت حدود شرعی غم و شادی در اجرای نمایش ها

ضرورت رعایت حدود شرعی غم و شادی در اجرای نمایش ها

ضرورت رعایت حدود شرعی غم و شادی در اجرای نمایش ها

ضرورت رعایت حدود شرعی غم و شادی در اجرای نمایش ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha