جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
سردار ولی زاده

حوزه/ فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران گفت: ما با حضور حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس، با آرمان های امام(ره) و شهدا تجدید پیمان می کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار قربان محمد ولی زاده طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در سوریه، ابراز داشت: دشمنان اسلام و آرمان قدس شریف می خواستند که نام فلسطین و قدس را از تاریخ محو کنند اما ابتکار امام خمینی(ره) در نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس این توطئه را خنثی کرد و روز به روز آگاهی مردم جهان نسبت به این قضیه افزایش پیدا می کند.

وی افزود: عملیات «طوفان الاقصی» در سال گذشته شکست بزرگی برای صهیونیست ها در منطقه رقم زد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران همچنین به رویدادهای اخیر غزه هم اشاره کرد و گفت: گرسنگی، جنایت و به شهادت رسیدن فرزندان در پیش چشم مادران و پدران از جمله مظلومیت هایی است که امروزه مردم غزه با آن مواجه هستند، اما با این حال در مقابل دوربین‌ها گریه نمی‌کنند و در اوج تنهایی و غربت برای عزیزان شهیدشان ناله سر می‌دهند.

سردار ولی زاده در ادامه با بیان این که هرچه می‌توانیم باید تلاش کنیم که یاد و نام و خاطره و فرهنگ شهدا زنده نگه داشته شود، اظهار داشت: امام عزیزمان فرمودند؛ «اگر یک ملتی شهادت را سعادت خود بداند آن ملت شکست ندارد» مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ «اگر در یک جامعه شهادت طلبی سرمشق و سرلوحه شد، آن جامعه همیشه و همواره سربلند است».

وی خاطرنشان کرد: نام و یاد شهدا؛ ایمان، جهاد، ایثار و شهادت را در هم آمیخته و با حضور خانواده محترم شهدا و تصاویر شهدای عزیزشان، کنگره ملی ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود تا نام و یاد شهدا را فرهنگ سازی کنیم.

وی با بیان اینکه آیندگان باید بدانند ما با شهید زاهدی‌ها زندگی کرده ایم، ادامه داد: دستاوردها و افتخاراتی که شهدا برای ما رقم زده اند، باید در دست نسل‌های بعد انقلاب قرار گیرد. خواندن تاریخ شهدا برای نسل جدید، امری ضروری و حیاتی بوده و توصیه می‌شود که حتماً تاریخ قبل و بعد از انقلاب را مطالعه کنند و آن وقت حقیقت را خواهند دید که تاریخ بعد از انقلاب، سرشار از نشاط، شور، شوق و طراوت است.

فرمانده سپاه استان تهران گفت: امروز ما به قله افتخار رسیده ایم و این را مدیون خون شهدا هستیم و باید در عرصه‌های اقتصادی و رسانه تلاش بیشتری را داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha