جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان با بیان این که روز قدس امسال، روز قدس پساطوفان الاقصی است، گفت: فلسطین و غزه مقاوم زیر بار فشار صهیونیست‌ها هرگز نخواهند شکست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر برازجان اظهار داشت: بعد از ۴۵ سال، روز قدس امسال، روز قدس پساطوفان الاقصی است و بسی مبارک‌تر از همه روزهای قدس است.

حجت الاسلام مصلح افزود: سلام و صلوات خدا بر امام راحل عظیم الشأنی که در آیینه نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان، این طوفان الاقصی را می‌دید و سلام خدا بر نائب حکیم و شجاع خمینی کبیر، که وفادارانه و بصیرت‌مندانه آرمان فلسطین را در تمام این سال‌های پر فراز و نشیب و از بین امواج فتنه‌ها، زنده و پویا و افتخارآفرین و مشعشع نگه داشت.

وی ابراز داشت: امروز در حالی روز قدس را در حال سپری کردن هستیم که منطقه درگیر تغییرات گسترده است، شرایطِ در حالِ شکل‌گیری در منطقه، جایگاه آمریکا در حال تنزل است. آمریکایی که روزی با یک تَشَر کشورها را وادار به تسلیم می‌کرد، اکنون سیلی‌خور محور مقاومت در عراق، سوریه و دریای سرخ است. برگزاری مراسم روز جهانی قدس به عنوان روز بیعت با فلسطین، نقش محوری در حمایت جوامع اسلامی از آرمان فلسطین و مقاومت در غزه ایفا می‌کند.

خطیب جمعه برازجان افزود: باز شدن جبهه‌های متعدد علیه دشمن صهیونیستی، امکانات نظامی این دشمن را پراکنده کرده و دچار فرسایش ساخت و از حجم فشار بر غزه کاست. البته آمریکا و انگلیس با ورود مستقیم به دریای سرخ تلاش کردند به رژیم صهیونیستی کمک کنند ولی ناتوانی آنها از جلوگیری از هدف قرار دادن کشتی های متعلق به رژیم صهیونیستی و نیز خود آنها از سوی انصار الله، ناتوانی خود را بیشتر نمایان ساختند و آبروی خود را در برابر یک کشور فقیر و ضعیف اما با اراده و ایمان مانند یمن از بین بردند.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: فرآیند عادی‌سازی که تکیه‌گاه آن، این بود که رژیم صهیونیستی امنیت رژیم‌های عربی را تأمین کند و رژیم‌های عربی در مقابل، امتیازاتی به این رژیم بدهند پس از طوفان الاقصی متوقف شده است. اکنون که این رژیم در برابر محور مقاومت شکست خورده است اتکا به آن برای تأمین امنیت معنا و مفهومی ندارد.

حجت الاسلام مصلح گفت: تظاهرات گسترده در کشورهای غربی به نفع فلسطین و استمرار آن نشان از تحول بزرگی در افکار عمومی غرب است که به علت ساختارهای انتخاباتی می‌تواند تحولاتی را در این کشورها پدید آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha