جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/جشن بزرگ روزه اولی‌ها در مصلی اردبیل

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل،روز اول روزه‌داری را گامی نخست در تقویت اراده و باور مستحکم دانست و بر ضرورت ثبت و ضبط این روز در تقویم زندگی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر یکشنبه در مراسم روزه اولی‌ها در جمع دختران روزه‌دار در اردبیل، روز اول روزه‌داری را گامی نخست در تقویت اراده و باور مستحکم دانست و بر ضرورت ثبت و ضبط این روز در تقویم زندگی تأکید کرد.

روزه‌داری، تمرینی برای دوری از گناه و درک عمیق از فقرا

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روزه‌داری را نه تنها تمرینی برای دوری از گناه و آلودگی‌های مادی، بلکه فرصتی برای جلب رضایت الهی و درک عمیق از شرایط فقرا و نیازمندان عنوان کرد.

تربیت نسلی فاخر، رسالت خانواده و مدرسه

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر ضرورت تربیت نسلی فاخر و در تراز ارزش‌های دینی و اعتقادی، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و محیط تربیتی مدرسه باید در تحقق این امر تلاشی مؤثر انجام داده و از همان دوران کودکی، اصول تربیتی را به فرزندان خود آموزش دهند.

آشنایی با سبک زندگی سالم، ضرورتی انکارناپذیر

وی به اولیای دانش‌آموزان توصیه کرد تا با آموزش رفتارهای ساده زندگی روزمره، فرزندان خود را با سبک زندگی سالم آشنا کرده و زمینه رشد و تعالی آنها را فراهم کنند.

نقش مؤثر نماز، روزه و کارهای نیک در زندگی

امام جمعه اردبیل، نماز، روزه، زکات، صدقه دادن و انجام کارهای نیک در کنار پرهیز از تهمت، دروغ و غیبت را مؤلفه‌های زیست پاک و سالم عنوان کرد و بر ضرورت تبیین مبانی معرفتی اسلام و پیام‌های قرآنی در این زمینه و انتقال آن به نسل‌های آینده تأکید کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha