چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه دشمن یک دروغ و شایعه را آنقدر بزرگ می‌کند که همه باور کنند، گفت: دشمن مگر نمی‌گفت خانواده اسماعیل هنیه بیرون از غره هستند؟ پس آن سه فرزند و سه نوه شهید او در غزه چه کار داشتند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام مهدی عالی امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: در روزنامه هاآرتس منتسب به رژیم صهیونیستی علنا اعلام کردند که اسرائیل در غزه شکست خورده و این حرف ما نیست، بلکه اعتراف خودشان است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی فقط می‌خواهد مقاومت را تضعیف کند و بزرگترین ابزار دشمن، رسانه است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمن یک دروغ و شایعه را آنقدر بزرگ می‌کند که همه باور کنند.

وی ادامه داد: دشمن مگر نمی‌گفت خانواده اسماعیل هنیه بیرون از غره هستند؟ پس آن سه فرزند و سه نوه شهید او در غزه چه کار داشتند.

امام جمعه موقت تبریز ابراز کرد: فرماندهان حماس را دیدید که وقتی خبر شهادت اعضای خانواده اش را دادند چگونه برخورد کردند؟ فقط گفتند که خداوند ما را از این شر دشمن نجات دهد.

وی گفت: از متولیان قرآنی درخواست داریم تا دچار روزمرگی نشوند و در عرصه میدانی، نهضت قرآنی را ایجاد کنند.

حجت الاسلام عالی با اشاره بر اینکه رهبر معظم انقلاب در دو هفته اخیر در مورد حجاب و روزه‌خواری بیاناتی داشتند، اظهار کرد: همین موضوعات را سال گذشته نیز به مسئولان گوشزد کردند و حتی فرمودند مسئولین برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: حضرت آقا امسال نیز فرمودند بنده نظر قاطع خود را در مورد حجاب بیان می‌کنم، قانون را باید رعایت کنند، دولت و قوه قضاییه در این مورد مسئولیت دارند و بابد به مسئولیت قانونی خود عمل کنند.

امام جمعه موقت تبریز ابراز کرد: ایشان در عید فطر نیز به روزه‌خواری در ملاعام اشاراتی داشتند، رهبر معظم انقلاب بارها و بارها اولویت را اقتصاد فرمودند ولی فرمودند، همه چیز مرتبط به فرهنگ است و فرهنگ در حاشیه ذیل سیاست و اقتصاد نیست، بلکه سیاست و اقتصاد در ذیل فرهنگ است.

حجت الاسلام عالی، با تأکید بر اینکه آقایان مسئول این حرف‌ها خطاب به شماست، گفت: کجا هستید دقیقا؟ چه کار می‌کنید؟ برنامه‌هایتان را ارائه دهید.

وی اضافه کرد: از انتخابات هم مشخص بود به جای اینکه برنامه ارائه دهند، همدیگر را تخریب می‌کنند.

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: جوری خواب هستید که دیگر حضرت آقا مجبور می‌شود که در خطبه‌ها از روزه‌خواری بگوید.

وی تصریح کرد: ای آقای مسئول تو که رستوران‌ها را در رمضان باز کردی، نظارت هم داری؟ قوانین را تعیین کرده‌ای؟

وی گفت: روز اول شوال مکرم روز جوایز و هدایای الهی است.

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: ریشه همه فضائل اخلاقی تقواست، هر کسی تقوا پیشه کند به کرامت الهی دست خواهد یافت.

وی ابراز کرد: شروع سال معنوی انسان از ماه مبارک رمضان است، از این‌رو نباید این معنویت یکباره را به دست اصلی‌ترین دشمن انسانی یعنی نفس از دست دهد.

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: امام صادق(ع) فرموده‌اند که حقیقت تقوا این است که خداوند هرجا تو را دعوت کرد، نباید غائب باشی و آنجا که خداوند نهی کرده دیده شوی.

وی اظهار کرد: تقوا بزرگ‌ترین بازدارندگی در برابر دشمن است، ما تقوای اجتنابی داریم که به منظور پرهیز است که این نوع تقوا بالاتر از تقوای اکتسابی است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha