سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌الاسلام صفری

حوزه/ حجت الاسلام صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، کشف حجاب را امری سازمان یافته و توطئه دشمن دانست و خواستار برخورد قاطع با هنجارشکنی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته شاهد بودیم که عده‌ای اقدام به کشف حجاب و یا ترویج بی‌حجابی در جامعه کرده‌اند که این امر موجب هتک حرمت به شعائر دینی و اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه سهل‌انگاری در برخورد با این موضوع، هزینه‌های سنگینی را برای نظام و به‌ویژه نیروی انتظامی به دنبال داشته است، تصریح کرد: کشف حجاب به یک امر سازمان یافته تبدیل شده و به نظر می‌رسد عده‌ای سعی می‌کنند تا با ترویج بی‌حجابی و کم‌حجابی، قبح این مسئله را در جامعه بشکنند.

امام جمعه مشگین شرقی خاطرنشان کرد: در صورت عدم برخورد قاطع با این هنجارشکنی‌ها، باید منتظر سایر حریم‌شکنی‌ها نیز باشیم و این امر می‌تواند بنیان‌های اخلاقی و دینی جامعه را به خطر اندازد.

لزوم قطع ارتباط تمام کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام صفری در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین و ضرورت کمک امت اسلامی به آزادی مسلمانان این سرزمین، گفت: تمام کشورهای اسلامی باید ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده و از حمایت این رژیم غاصب دست بردارند.

وی تاکید کرد: کشورهایی که به رژیم صهیونیستی در تامین نفت و سایر مایحتاج کمک می‌کنند، در جرم و جنایت این رژیم سهیم بوده و باید در این دنیا و آخرت تاوان آن را پس بدهند.

توصیه‌هایی برای حفظ برکات ماه رمضان

امام جمعه مشگین شرقی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن قدردانی از اهالی منطقه در حفظ حرمت ماه رمضان و برپایی مجالس و محافل قرآنی در این ماه مبارک، اظهار کرد: باید قدر اندوخته‌های این ماه بافضیلت را بدانیم و تلاش کنیم تا برکات آن را در زندگی خود حفظ کنیم.

وی به مومنان توصیه کرد که بعد از ماه رمضان نیز در قرائت حداقل یک صفحه از قرآن به صورت روزانه بکوشند و در کنار آن به سایر احکام دینی و شرعی نیز به شایستگی عمل کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha