دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1150075
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
مرمت و تثبیت کاشی‌کاری و تزئینات صحن اصلی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز شد

حوزه/در راستای حفظ و نگهداری از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مرمت و تثبیت کاشی‌کاری و تزئینات صحن اصلی این مجموعه تاریخی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از آغاز مرمت و تثبیت کاشی‌کاری و تزئینات صحن اصلی این مجموعه تاریخی خبر داد.

فردین عینی با بیان اینکه این اقدام در راستای مرمت‌های مستمر مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی انجام می‌شود، اظهار داشت: مرمت و بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی این مجموعه به صورت مستمر در حال انجام است و صحن اصلی نیز به دلیل دارا بودن تزئینات ظریف معرق کاری نیازمند دقت و ظرافت بیشتری در مرمت است.

وی با اشاره به وسعت مجموعه و تعدد آثار موجود در آن، خاطرنشان کرد: مرمت و نگهداری از این مجموعه ارزشمند نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات مستمر است و این روند به طور مداوم در بخش‌های مختلف مجموعه در حال انجام است.

عینی همچنین از برنامه‌ریزی برای مرمت بام مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با مساعد شدن شرایط جوی، مرمت این بخش از مجموعه نیز آغاز خواهد شد.

گفتنی است: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی شامل آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مؤسس سلسله صفویه، و خانقاه و مسجد و مدرسه و سایر بناهای مربوط به آن دوره است که در شهر اردبیل واقع شده است. این مجموعه به دلیل ارزش‌های تاریخی و فرهنگی در دهه هشتاد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha