پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
رئيس تيار "صرخة وطن" في لبنان جهاد ذبيان

جهاد ذبیان اشاره کرد: عملیات وعده صادق که توسط نیروهای مسلح ایران در واکنش به حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، یک نقطه عطف بزرگی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جهاد ذبیان رئیس جنبش "فریاد وطن" لبنان در بیانیه‌ای اشاره کرد: عملیات وعده صادق که توسط نیروهای مسلح ایران در واکنش به حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، در تمامی معیارهای نظامی، سیاسی و استراتژیک، یک نقطه عطف بزرگی است.

وی افزود: پیام‌های ایران از طریق عملیاتی که از داخل خاک خود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام داد، به منزله اعلام مرحله جدیدی از تاریخ درگیری با رژیم اشغالگر فلسطین است و نشان دهنده میزان آگاهی و احساس مسئولیت ایران و رهبری آن است که در نوع خود موازنه بازدارندگی جدیدی برقرار کرده است.

رئیس جنبش "فریاد وطن" تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ معاصر، جمهوری اسلامی ایران به تنهایی موفق شد رژیم اسرائیل و متحدانش را مجبور به همکاری برای مقابله با موشک ها و پهپاد های ایرانی کند.

وی ادامه داد: در حالی که تل آویو و همراهانش مجبور شدند به یکباره قابلیت های دفاعی خود را نشان دهند، ایران بخش کوچکی از توانایی‌های تهاجمی خود را به نمایش گذاشت و آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و همراهانشان این پیام را به خوبی درک کردند.

ذبیان بیان داشت: آنها ارزش پاسخ ایران را که فراتر از تعداد موشک ها و پهپادهاست و هدف بزرگتر و مهمتر یعنی فروریختن هاله دفاعی و جنگی اسرائیل و متحدانش محسوب می شود، پی بردند.

وی گفت: مشخص شد که رژیم اشغالگر به تنهایی قادر به دفاع از خود نیست، مشابه آنچه که در مدت کوتاهی پس از عملیات طوفان الاقصی شاهد بودیم، جایی که حمایت آمریکا و غرب ضامن عدم فروپاشی این رژیم در برابر مقاومت فلسطین بود که وارد شهرک ها و پایگاه های نظامی اسرائیل شد.

رئیس جنبش "فریاد وطن" توجه به نتایج واکنش ایران از طریق آنچه در میدان فلسطین ظاهر خواهد شد را خواستار شد و گفت: کاهش دامنه تجاوزات مداوم علیه نوار غزه یکی از اهداف پاسخ ایران است و ممکن است آغازی بر نقطه پایان دادن به تجاوز به غزه باشد.

وی گفت: چقدر آرزو داشتیم کشورهای عربی که در دفاع از رژیم اسرائیل شرکت کردند، هواپیماها و پدافند هوایی خود را برای جلوگیری از تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی که هفت ماه است در نوار غزه ادامه دارد به حرکت در می آوردند.

ذبیان در پایان گفت: تعداد شهدا و مجروحان جنگ غزه به نزدیک به چهل هزار شهید و ده ها هزار مجروح رسیده است؛ این همان چیزی است که باعث می شود بار دیگر به اهمیت نقش محور مقاومت پی ببریم، از جمله عملیات وعده صادق که توانایی خنثی کردن پروژه ها و نقشه های رژیم اسرائیل و آمریکا در منطقه را به نمایش گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha