پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ی

حوزه/ آیین غبار روبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل، با حضور جمعی از مسئولین، روحانیون، خیرین، زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، آیین غبار روبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل، با حضور جمعی از مسئولین، روحانیون، خیرین، زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار شد.

عاشقان و دلدادگان فرزند امیرمومنان(ع) در صحن و ایوان جنوبی و مسجد بالا سر مبارک، پس از طنین‌ آوای جان بخش آیات قرآن کریم، قرائت دعای اذن دخول و اجرای آداب زیارت با چشمانی اشکبار در سایه سار حریم نوه پیامبر خوبی‌ها، حضرت محمد(ص)، با محبوب خویش، پروردگار عالمان نجوا کردند.

همچنین خادمین آستان در حالی که زمزمه مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، آقایان حسن آقا سیدیان و محمد عرفانیان دل و جانشان را نوازش می داد نذورات داخل ضریح را در بسته‌های ویژه جمع‌آوری نمودند.

با گشودن درب ضریح مطهر و زمزمه سرود وی‍ژه غبار روبی حرم خادمان، غبار نشسته بر بقعه متبرکه را برگرفتند و جای جای آن را با گلاب ناب و عطر حرم شستشو دادند.

شایان ذکر است غبارروبی از آیین‌های دیرین حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل است که هر دو ماه یک بار، با حضور علما، فضلا، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام./

ضریح مطهر حضرت هلال بن علی(ع) غبار روبی و عطرافشانی شد

ضریح مطهر حضرت هلال بن علی(ع) غبار روبی و عطرافشانی شد

ضریح مطهر حضرت هلال بن علی(ع) غبار روبی و عطرافشانی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha