یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت الله محمدتقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، برپایی طرح «معلم حسینی» را تبریک گفت و این گونه طرح ها را از پروژه های پیشگامی دانست که موجب پیشرفت امّت می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار جمعی از اساتید و مربیان شهر کربلای معلی، برپایی طرح «معلم حسینی» را تبریک گفت و این گونه طرح ها را از پروژه های پیشگامی دانست که موجب پیشرفت امّت می شود.

ایشان به توجه به جنبه های روانشناختی کودکان و در نظر گرفتن کرامت روانی به عنوان مبنایی اساسی برای تعلیم و تربیت، چه در مدرسه و چه در منازل و همه مکان هایی که هدفشان تربیت صحیح دانش آموزان و تامین عناصر کامل و فعّال جامعه است، دعوت کرد.

آیت الله مدرسی به لزوم توجه به برنامه های درسی از دوران کودکی تا دانشگاه ها اشاره کرد و گفت : مراکز آموزشی به مرکزی برای تربیت رهبران، تأثیرگذاران و سودمندان برای جامعه تبدیل شوند.

این عالم عراقی تصریح کرد: اگر بین دانشگاه ها و حوزه های علمیه پیوند فکری وجود داشته باشد، این امر برای ایجاد حلقه مفقوده ای که اصالت حوزه و توسعه و پیشرفت تکنولوژی را که برای کشور و جوامع اسلامی به دنبال آن هستیم ارتباط می دهد، مفید است.

ایشان بیان داشت: توسعه بدون اصول و ثوابت اصیلی که جامعه را کنترل می کنند و مبنای حرکت به سمت توسعه هستند، نمی تواند موفق شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha