یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حمله ایران به اسرائیل

حوزه/ علی التمیمی، کارشناس حقوق عراقی بر قانونی بودن واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی التمیمی، کارشناس حقوق عراقی بر قانونی بودن واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق تأکید کرد.

وی افزود: رژیم اسرائیل پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق و از آنجایی که کنوانسیون روابط دیپلماتیک وین، سفارتخانه ها را بخشی از خاک کشوری می داند که به آن تعلق دارند، طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، ایران حق دارد پاسخ بدهد.

التمیمی بیان داشت: جلسه شورای امنیت که در مورد این حملات بحث می کند، شایسته تر است که اسرائیل را به دلیل تهدید صلح و امنیت بین المللی، نقض قوانین جنگ در غزه، نقض موافقت نامه های بین المللی از جمله کنوانسیون ژنو و لاهه و ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی، تحت مجازات فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار دهد.

این کارشناس حقوقی تصریح کرد: حمله ایران به اسرائیل در نوع خود، اولین حمله از سال ۱۹۷۳ است و ایران باید به حمله تروریستی به کنسولگری خود در دمشق و قربانی شدن شمار زیادی، پاسخ می داد.

وی خاطرنشان کرد: این حوادث ممکن است به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان عضو دائمی سازمان ملل متحد و نه ناظر منجر شود و این حملات ابزاری برای فشار بر اسرائیل و آمریکا برای حل و فصل فجایع غزه خواهد بود تا دایره درگیری در جهان گسترش نیابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha