سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
احمدرضا اجتهادی در دیدار آیت الله اعرافی

حوزه/مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: مدارس نوساز قم دارای رنگ و بوی معماری اسلامی ایرانی است و تلاش می کنیم تا نمازخانه های مدارس نوساز با هویت مسجد، برای اهالی محله ها هم قابل استفاده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمدرضا اجتهادی در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه با ارائه گزارشی از آمار دانش آموزان و مدارس در قم بیان کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در بیش از شش هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر و با فعالیت دولت سیزدهم، شاهد جهش قابل توجهی در عرصه مدرسه سازی بوده ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اضافه کرد: در حالی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۵ و ۶۳ کلاس درس در استان ساخته شد؛ این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰ کلاس و بحمدالله با عنایت حضرت کریمه اهل بیت (س) در سال گذشته به ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۶ فضای آموزشی رسید که بیانگر رشد قابل توجه در این عرصه است.

اجتهادی در ادامه به برخی توفیقات اداره کل متبوع خود در سال گذشته توجه داد و خاطر نشان کرد: پیگیری سیاست راهبردی عدالت محوری در نوسازی مدارس و توجه به نقاط کمتربرخوردار شهر و استان، ساخت و تحویل ۲۴۰ کلاس درس به آینده سازان ایران اسلامی، برگزاری باشکوه جشن های متعدد افتتاحیه و کلنگ زنی فضاهای جدید آموزشی و پرورشی، انتخاب اداره کل نوسازی مدارس استان بعنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی (ره) برای دومین سال پیاپی و همچنین قرار گرفتن این اداره کل در رتبه «عالی و شایسته تقدیر» از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور، سال ۱۴۰۲ را به سالی کم نظیر و بلکه بی نظیر در تاریخ دیار کریمه اهل بیت (س) تبدیل کرد.

وی خطاب به آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که همه این توفیقات بویژه رشد بیش از ۷۰ درصدی نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با نقش آفرینی حماسی مردم ولایتمدار استان قم، تعامل حداکثری بین مدیران و مسئولان استانی و همچنین حمایت علمای اعلام و از جمله حضرتعالی، حضور بانشاط خیرین معزز مدرسه ساز در جهاد نوسازی مدارس استان و همچنین همت همه تلاشگران مجمع خیرین مدرسه ساز استان و همکاران اداره کل نوسازی مدارس استان به دست آمده است که صمیمانه از شما و همه آنان تشکر می کنم.

وی ادامه داد: البته به این موارد می توان توفیقات دیگری مانند اخذ مجوز ساخت فضای تجاری برای مدارس و نصب سامانه های تولید برق از انرژی خورشیدی را نیز با هدف خودکفایی فضاهای آموزشی اضافه کرد؛ امری که استان قم را در این موضوع، در جایگاه نخست کشوری در بین دیگر استان ها قرار داد.

اجتهادی درباره میزان تأمین تجهیزات مدارس استان نیز گفت: آمار بیانگر آن است که در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به میزان سه برابر سال های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ تجهیزات برای مدارس استان تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین تصریح کرد: البته با همه این اتفاقات خوب، باید اذعان کرد که سرانه آموزشی در استان همچنان به دلیل عقب ماندگی های گذشته، رشد جمعیت استان و همچنین افزایش مهاجرت به قم از متوسط سرانه آموزشی کشور کمتر است که توجه بیشتر مسئولان ملی و استانی را می طلبد.

وی ابراز امیدواری کرد با پیاده سازی بیشتر ابعاد و مؤلفه های مدیریت جهادی و مردمی سازی در این عرصه و همچنین همیاری و تعامل بیشتر همه مردم و مسئولان در کنار حمایت ها و پشتیبانی های مراجع معظم تقلید و علمای عالیقدر، بتوان گام های بلندتری در سال جاری، با محوریت شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» و در مسیر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی برداشت.

اجتهادی با تاکید بر این که تلاش شده تا همه مدارس نوساز قم رنگ و بوی معماری اسلامی ایرانی داشته باشد اظهار کرد: تلاش می کنیم تا نمازخانه های مدارس نوساز با هویت مسجد، قابل استفاده برای عموم مردم باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین با اشاره به در پیش رو بودن برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، از آیت الله اعرافی دعوت کرد تا به عنوان سخنران ویژه در این جشنواره حضور داشته باشد.

پایان پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha