چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
درس اخلاق مدرسه علمیه خواهران نقده

حوزه/ حجت الاسلام شریف پور گفت: ایجاد شک و تردید در بین جوانان نسبت به امام عصر(عج) از مهم ترین شگردهای دشمن در این جنگ علیه ولایت و امامت است  و این مسئله وظیفه حوزه و روحانیت و طلاب را بیشتر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام علیرضا شریف پور امروز در نشست اخلاقی و تربیتی که در مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها نقده برگزار شد، به تبیین اهمیت جایگاه حوزها های علمیه پرداخت و اظهار داشت: در صدر اسلام پیامبر اکرم(ص) جایگاه امامت را به خوبی برای مردم تبیین کردند، به طوری در میان مردم به یک مسئله معروف تبدیل شده بود و کسی از هرجایی رد می شد به امام علی (ع) احترام می گذاشت و لذا نمی توانستند به جایگاه حضرت اهانت و یا تضعیف کنند.

وی ادامه داد: اما بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) عده ای فرصت را غنیمت شمردند و سعی در تضعیف جایگاه حضرت علی(ع) و امامت بر آمدند و در تبلیغات علیه اسلام و آموزهای پیامبر اکرم (ص) کار کردند به طوری که توانسته بودند در مردم سردرگمی ایجاد کنند و بعضی از مردم نمی دانستند جایگاه امامت ولایت چیست و به بیعت با معاویه ویزیدو.. روی آورده بودند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده افزود: جایگاه امامت و ولایت در بین اهل بیت و حضرات معصومین(ع) هم بسیار والا بود و امام صادق (ع) در خصوص امام زمان (عج) میفرمایند؛ لَو أدرَکتُهُ لَخَدَمتُهُ أیّامَ حَیاتی اگر امام زمان علیه السلام را در یابم ، تمام عمر به او خدمت می کنم .

وی اضافه کرد: همان گونه که دشمنان اسلام و اهل بیت در صدر اسلام با تبلیغات دروغین خود توانستند جایگاه امامت را در بین مردم تضعیف کرده و افرادی هم چون معاویه را به سلطنت برسانند و ولایت و خلافت الهی را کنار بزنند، امروز نیز دشمن با استفاده از قدرت رسانه ای خود تلاش دارد جایگاه امامت و ولایت را تضعیف کند.

حجت الاسلام شریف پور گفت: ایجاد شک و تردید در بین جوانان نسبت به امام عصر از مهم ترین شگردهای دشمن در این جنگ است و این مسئله وظیفه حوزه و روحانیت و طلاب را بیشتر می کند، امروز باید مُسلم گونه وارد میدان شده و ولایت و امامت را دقیق به مردم تبیین کنیم.

وی تاکید کرد: امروز باید پرچم حوزه‌های علمیه به اهتزاز در بیاید چرا که پرچم شیعه را فقط حوزه های علمیه می توانند برپا کنند واین امتیاز بسیار بزرگ و در عین حال سخت برای جامعه حوزه و روحانیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha