سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ورزقان گفت: بیمارستان ورزقان از نظر تجهیز در حد یک درمانگاه است و دفتر باشگاه فرهنگی ورزشی مس نیز در مرحله افتتاح در ورزقان است اما نیاز شدید به حمایت و افزایش بودجه این باشگاه داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام علیرضا فضلی امام جمعه ورزقان امروز در دیدار مدیر عامل شرکت ملی مس ایران گفت: در این شهرستان، معدن عظیم مس وجود دارد اما تاثیری به حال جمعیت نداشته و بیشتر یک شهرستان مهاجر فرست است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع تکمیل شهرک مسکونی ورزقان، گفت: بیمارستان ورزقان از نظر تجهیز در حد یک درمانگاه است و دفتر باشگاه فرهنگی ورزشی مس نیز در مرحله افتتاح در ورزقان است اما نیاز شدید به حمایت و افزایش بودجه این باشگاه داریم.

امام جمعه ورزقان با بیان این‌که سرپرست جدید شرکت مس آذربایجان، نیروی تخصصی و پای کار بوده و امیدواریم نقطه قوتی برای توسعه شهرستان باشد، اظهار کرد: ما همواره حامی مس بوده و هستیم.

حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران هم با اشاره به لیست مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون در حیطه درمان، راه و آموزش تاکید کرد: باید دست به دست هم بدهیم تا چهره فقر و محرومیت از منطقه کاسته شود.

مدرس خیابانی گفت: باید به سمت اعتمادسازی و امیدافرینی برای مردم برویم و پروژه‌های توسعه شهرستان به صورت مرحله به مرحله عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه دغدغه اشتغال و رفاه مردم، جز با توسعه، تولید، سرمایه گذاری و تامین زیرساخت تامین نمی‌شود، گفت: در سال رشد تولید هستیم و باید کمک کنیم تا طرح‌های توسعه، گسترش یابد.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم تا همه در توسعه شهرستان مشارکت کنند و تمامی دستگاه‌ها نیز پای کار و در کنار شرکت ملی مس باشند.

فرهاد جلیلوند، فرماندار ورزقان نیز اظهار کرد: بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵، ورزقان ۵۲ هزار و ۶۸۵ نفر جمعیت دارد که متأسفانه رشد جمعیت زیر یک درصد و نرخ مهاجرت‌ به ۱.۵ درصد رسیده و اکنون جمعیت نیز به ۴۶ هزار نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به پایین بودن بودجه شهرستان، افزود: ورزقان نیاز به توسعه و پیشرفت بسیاری است چرا که اکنون تبدیل به یک بارانداز شده است.

وی با بیان اینکه بهره مندی راه های روستایی از آسفالت در استان ۸۵ درصد و در ورزقان ۵۲ درصد است، گفت: ما به دنبال اثرات وجود معادن بر توسعه شهرستان هستیم.

جلیلوند با اشاره به اینکه کریدور شمال-جنوب نیمه کاره رها شده است، خواستار ادامه مسیر خواجه - ورزقان به نوردوز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha