چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه / حجت الاسلام مصلح گفت: معلم خوب، می‌تواند شاگردش را در مسیر درست هدایت کند و او را در رسیدن به کمالات یاری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان عصر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان غیر دولتی ایثار (متوسطه اول) برازجان با بیان اینکه شغل معلمی دارای ارزش زیادی است، اظهار داشت: معلم در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است تا جایی که وارث و جانشین پیامبران الهی معرفی شده و معلمی شغل انبیاء دانسته شده است.

وی افزود: معلم خوب، می‌تواند شاگردش را در مسیر درست هدایت کند و او را در رسیدن به کمالات یاری کند.

امام جمعه برازجان با اشاره به بیان نورانی امام سجاد(ع) در خصوص وظایف یک شاگرد در احترام به استاد و معلم خود، ابراز کرد: حق استاد تو این است که به او احترام گذاری، محضرش را موقّر داری، با دقت به سخنانش گوش بسپاری، رویت به او باشد و به او توجّه نمایی، صدایت را بر صدای او بلندتر نکنی، هرگاه کسی از او سؤالی کند تو جواب ندهی، بلکه بگذاری خودش جواب دهد. در محضر او با کسی سخن نگویی، در حضور او از کسی غیبت نکنی، اگر پیش تو از او بدگویی شود، از وی دفاع کنی. عیب‌هایش را بپوشانی، خوبی‌ها و صفات نیکش را آشکار سازی، با دشمن او هم‌نشینی نکنی و با دوستش دشمنی نورزی.

حجت الاسلام مصلح تصریح کرد: هرگاه این کارها را کردی فرشتگان خدا درباره‌ات گواهی دهند که تو برای رضای خدا، نه برای مردم، نزد آن استاد رفته‌ای و دانش او را فرا گرفته‌ای.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha