پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ حضور مدیر حوزه علمیه خوزستان و هیئت همراه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان به منظور تقدیر از اجرای طرح نور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: در راه حق، حفظ و اعتلای دین و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) نباید از حواشی ترسید بلکه باید تقوای الهی پیشه کرد و به اهل بیت عصمت و طهارت توسل جست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان در آئین تقدیر از فعالان طرح حجاب و عفاف که امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان برگزار شد، بیان داشت: در دین ما خدمت به مردم برترین عبادت محسوب شده و بهترین بندگان خدا بیشتر از سایرین به مردم در جهت رفع مشکلات مادی و معنوی آنها خدمت می کردند.

وی در ادامه گفت: امنیت و آرامش طبق روایات دو نعمتی هستند که معمولا مغفول هستند. ما خدا را شاکریم که در جامعه ای زندگی می کنیم که به همت شما عزیزان و مجموعه نیروهایی که تحت امر شما و در کنا شما مشغول خدمت هستند با وجود همه ی تلاش های استکبار جهانی، جزء امن ترین کشورهای منطقه و جهان است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: امنیت دو گونه است امنیت مادی و امنیت معنوی؛ آیات الهی در خصوص امنیت مادی و حفظ نفوس تاکید فراوانی داشته و حفظ یک انسان را همانند حفظ کل مردم می شمارند (وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا/ آیه ۳۲ سوره مائده) اما ما به اعتبار باورهای مکتبی و ایدئولوژیکی که داریم معتقدیم که مسائل مرتبط به روح، معنویت و ارتقای درجات روحانی نسبت به مسائل مادی ارزش مضاعف تری دارند و کسی که حفظ امنیت معنوی کند و اسباب هدایت را در جامعه ایجاد و اسباب گمراهی را از بین ببرد کارش ارزش بسیار بالاتری نسبت به کسی دارد که حفظ امنیت مادی کند.

وی ادامه داد: بحث حجاب و عفاف یکی از امور مهمه ای است که حفظ نظام معنوی، خانواده و جامعه معنوی آن منطقه ومحیط وابسته به آن است و به هیچ وجه یک بحث شخصی یا حتی قومی قبیله ای نیست.

حجت الاسلام و المسلمین گفت: در قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت تٱکید ویژه ای بر روی حجاب و عفاف صورت گرفته است و اینکه بعضی می گویند ما دستور صریح و مستقیمی از سوی خداوند متعال در خصوص حجاب و عفاف نداریم کاملا اشتباه است.

وی افزود: بنا نبوده و نیست که در همه مسائل احکام به صراحت بیان شود ما در بعضی از مسائل کلان هم می بینیم احکام به صراحت بیان نشدند مثلا چگونگی نمازخواندن و حج گذاشتن، اما با این وجود حجاب به صراحت در دین ما هم در آیات و هم روایات آمده است و برای زائل شدن این خصوصیت در اجتماع آوار منفی زیادی ذکر شده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: مسئله حجاب و عفاف در این چند سال به علت های مختلف از جمله شرایط حاکم بر منطقه، فشارهای بیشمار ایادی غرب و بی اهتمامی مسئولین، مشکلات و ناراحتی های زیادی را برای امت حزب الله ایجاد کرد. این مشکلات و ناراحتی ها به حدی رسید که نیاز به حل مسئله عمومی و فراگیر شد و همه خواهان اصلاح رویکرد در این خصوص شدند.

وی ادامه داد: الحمدلله نیروی انتظامی با طرحی که ایجاد کرده بستر و زمینه را برای اصلاح رویکرد فراهم کرده است و ما از آنها بسیار سپاسگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، بیان کرد: این آیه به ما دستور می دهد که تقوای الهی را پیشه کرده و خدا ترس محور باشیم. ما نباید از حرف ها، صحبت ها، پیام ها و حاشیه هایی که در فضای مجازی ایجاد می شود بترسیم. در راه حق، حفظ و اعتلای دین و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) نباید از حواشی ترسید بلکه باید تقوای الهی پیشه کرد و به اهل بیت عصمت و طهارت توسل جست. این کارهای بزرگ جهاد می خواهد و باید این کارها را جهادی انجام داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جهاد را ما پر حوزه علمیه سعی می کنیم در مسائله تربیت طلاب فاضل، متعهد، انقلابی، بصیر و فعال در بحث ها و عرصه های اجتماعی داشته باشیم؛ الحمدلله شاهدیم که نیروی انتظامی نیز این جهاد را داشته و امروزه با قدرت بیشتر با طرحی خوب و وزین این جهاد را دنبال می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha