شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره بیان کرد: اجرای طرح نور توسط نیروی مقتدر انتظامی دل مؤمنین را شاد کرد اما عده ای سلبریتی با بغل گرفتن دختران جوان دارند به احکام شرعی دهن کجی می کنند و این طرح را به حاشیه می برند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل، امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: بعد از طوفان الاقصی و وعده صادق که توطئه های دشمنان را خنثی کرد، اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است.

وی افزود: قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، طوفان‌الاقصی و الوعدالصادق اقتصادی را ایجاد کنند.

امام جمعه شبانکاره بیان کرد: دولت و بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است باید نقشه روشن و اقدامات نقطه‌زن بر علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی هدف قرار دهند و بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش دهند.

خطیب نماز جمعه شبانکاره با اشاره به ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: با حضور تجار و بازرگانان و شرکت‌های تجاری از پنج قاره جهان در تهران دایر و با حضور بی‌سابقه مقامات تجاری از ۷۰ کشور دنیا مواجه شده است؛ لذا فرصتی مناسب برای رشد و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آفریقایی است، قاره‌ای که نزدیک به نیمی از طلای جهان و یک سوم کل مواد معدنی دنیا را در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات دهشتناک صهیونیست‌ها، رویدادی بی‌سابقه را رقم زده است. اتفاقاتی که در این دانشگاه‌ها می‌افتد، یادآور تدبیر رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی، در 10 سال پیش است که برای جوانان اروپا و آمریکا نامه نوشتند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و دشمنان بشریّت همواره در مقابل بیداری ملّت‌ها احساس خطر کرده‌اند گفت: در هر نقطه‌ای از عالم هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری ملّت‌ها و رهایی آنها از بندهای استثمار و استعمار قد علم کرده است نظام‌های مستکبر جهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای این بیداری برآمده‌اند. موضوع اصلی این دشمنان بشریّت که به‌عنوان یک راهبرد اساسی از سوی آنان دنبال می‌شود، جلوگیری از شکل‌گیری این آگاهی و بیداری عمومی است. زیرا اگر این بیداری شکل بگیرد منافع آنها به خطر می‌افتد.

امام جمعه شبانکاره افزود: تاکنون ۲۰۰ هزار خانواده یهودی پس از عملیات ۷ اکتبر حماس مجبور به تخلیه خانه‌ها و جوامع خود شده‌اند. آوارگی ۲۰۰ هزار اسرائیلی در اسرائیل بی‌تردید نتیجه مستقیم حمله صهیونیست‌ها به غزه و ادامه جنگ و بمباران غزه است و این بمباران غزه منجر به ناامنی در شمال و ادامه بمباران در جنوب شده است.

وی با بیان اینکه حماسه‌ها؛ روایت فتح می‌خواهند، افزود: و الا چنان دستخوش تحریف می‌شوند که اصل ماجرا کاملا تغییر ماهیت می‌دهد و یا کاملا از حافظه‌ها محو می‌گردد. این واقعیت یکی از بزرگ‌ترین درس‌های قیام عاشورا است. امروز در فضای جنگ شناختی، وضعیت میدان را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: حماسه وعده صادق، نه تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه چون مواجهه مستقیم با طلسم حیات و شیشه عمر تمدن مادی غرب یعنی اسرائیل داشته است، بیش از سایر حماسه‌ها به روایت فتح نیازمند است.

وی بیان کرد: اجرای طرح نور توسط نیروی مقتدر انتظامی دل مؤمنین را شاد کرد اما عده ای سلبریتی با بغل گرفتن دختران جوان دارند به احکام شرعی دهن کجی می کنند و این طرح را به حاشیه می برند.

امام جمعه شبانکاره با تاکید بر اینکه اگر انسان به جایگاه و مقام و شهرت رسید نباید اصول و مبانی اسلامی را زیر پا بگذارد، شما بازیگران و فوتبالیست ها باید برای دیگران الگو باشید، گفت: آقایان سازمان ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما آگاه باشید، بیدار بشوید تعارفات را کنار بگذارید با کسانی که رفتار غیر عرفی و غیر شرعی دارند برخورد قاطع بکنید تا این رفتارهای غیر شرعی عادی نشود.

وی ادامه داد: آقا اینجا یک کشور اسلامی است رعایت قوانین شرعی در آن لازم است از وحید شمسایی یاد بگیرید ایشان یک الگوی کامل برای ورزشکاران و بازیگران است کسی که خودش و خانواده محترمش مقید به رعایت مسائل شرعی و دینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha