دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: استکبار جهانی جنگ ترکیبی هدفمند،خود علیه ملت شریف ایران را ابتدا در پهنه فضای مجازی  پیاده می کند تا به این طریق تخریب این نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی شب گذشته در مراسم شام غریبان سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) که با حضور اساتید،کادر ،طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق علیه الاسلام قزوین برگزارشد به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق علیه الاسلام پرداخت و گفت: این امام ششم شیعیان در حدیثی فرمودند که «وَجَدْتُ عُلُومَ [عِلْمَ] اَلنَّاسِ کُلَّهَا فِی أَرْبَعِ خِصَالٍ أَوَّلُهَا أَنْ تَعْرِفَ رَبَّکَ وَ اَلثَّانِیَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا صَنَعَ بِکَ - وَ اَلثَّالِثَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْکَ وَ اَلرَّابِعَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا یُخْرِجُکَ مِنْ دِینِکَ» یعنی اینکه همه علم مردم را در چهار چیز یافتم: اول اینکه پروردگار خود را بشناسی و خدا باور باشی. دوم اینکه بدانی چه نعمت های به تو داده و به داشته ها بیندیشی، سوم اینکه بدانی او از تو چه خواسته و امروز وظیفه چیست، چهارم اینکه بدانی چه عواملی باعث پوچی و تو را از دین خارج می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز رسالت اصلی روحانیت و حوزه های علمیه اعم از ائمه جمعه و جماعات و اساتید و طلاب دفاع در برابر تهاجمات علیه آرمان‌ها، باورها و اعتقادات دینی که اصلی تمرین سرمایه مردم است ، می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: با توجه به نیازها، شبهات و تلاش‌های شبانه روزی استکبار جهانی به منظور هویت زدایی این ملت شریف، رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه بسیار خطیر و سنگین است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: روحانیت در حساس‌ترین شرایط پای ارزش‌ها، نظام، انقلاب و ولایت‌فقیه ایستاده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به اهمیت جذب جوانان نخبه وشایسته به حوزه های علمیه بیان کرد: استکبار جهانی همیشه درپهنه فضای مجازی به دنبال تخریب این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که در حال حاضر جذب جوانان شایسته و مستعد به حوزه‌های علمیه موجب خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان می شود.

وی ادامه داد: رسالت اصلی حوزه های علمیه امور تبلیغی و انتقال معارف دینی است و آنچه بر عهده روحانیت گذاشته شده بدقت انجام می دهد که در این عرصه نیازمند تربیت افرادی فرهیخته در عرصه های مختلف هستیم.

وی اظهار کرد: باتوجه به فضای مجاز یِ تحت سیطره دشمن که در حال انتشار شبانه روزی ابتذال ضد هویت انسانی است ، عملیات پدافند غیر عامل و تلاش متولیان فرهنگ کشور از اهمیت ویژه بر خوردار است و جذب و پذیرش در حوزه‌های علمیه در همین راستا صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد:بنده به عنوان خادم مجموعه حوزه علمیه استان قزوین از همه صاحبان رسانه، خانواده ها، روحانیت اعم از ائمه جمعه و جماعات و اساتید و طلاب درخواست دارم که در جذب جوانان شایسته، نخبه و با استعداد به حوزه های علمیه برای اقشار مختلف مردم به خوبی تبیین و مانند همیشه نقش خود را ایفاد نمایید، چرا که جذب افراد شایسته به حوزه های علمیه باعث می‌شود ضمن یادگیری معارف دین، همین طلاب در سطح منطقه خودشان معارف الهی را به صورت گسترده نشر دهند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین از تلاش های معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قزوین و مدیران مدارس علمیه استان تقدیر نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha