شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
غزه

حوزه/ ملت قهرمان و ظلم ستیز ایران تحت توجهات حضرت ولی عصر عج با رهبری حکیمانه امام خمینی ره از سالها قبل بر آزادی فلسطین تاکید داشت و اکنون نیز در ادامه همان راه با اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب با کمک همه جانبه از محور مقاومت و مردم غزه مسیر روشن و عزت بخش عدالتخواهی را با الگوی حسینی تا پیروزی ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, متن بیانیه مجمع جهانی شیعه شناسی پیرامون وقایع اخیر جنبش دانشجویی حمایت از غزه و فلسطین اشغالی و تقبیح حمایت آمریکا از صهیونیسم جنایتکار به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا

فرمایش مولی الموحدین علی علیه السلام اکنون سرلوحه تلاش عدالتخواهانه همه آزادگان جهان است.

حوادث هفت ماه گذشته غزه دل هر انسانی را بدرد آورده و در این راستا شاهد جنبش آزادی خواهانه و انسان مدارانه دانشجویان سراسر آمریکا و اروپا هستیم . دستگیری بیش از ۲۰۰۰ استاد و دانشجو و اخراج تعدادی دیگر و اعمال خشونت شدید پلیسی از جمله پیامدهای آن بوده است ؛ دانشگاههایی که سالها در طراز اول پشتوانه علمی اقتصاد سرمایه داری بوده است . دانشگاه کلمبیا ، پنسیلوانیا ؛ بوستون و دهها دانشگاه دیگر ؛ در این میان آنچه که نسل جوان غرب را به پشتیبانی از مردم غزه واداشته جز ندای فطرت الهی برای آزادی انسان نیست ؛ در این میان لازم است به چند نکته توجه شود:

۰۱ جنبش دانشجویی فراتر از مساله آزادی بیان می باشد بلکه نشان از تحول و تغییر در اندیشه استاد و دانشجوی آمریکایی است.
و لذا در پی آن صرفا شاهد اعتراض مدنی و آرام در خود دانشگاه ها هستیم و نه تخریب و نه آشوب ... در خیابان ها!
۰۲ در اعتراضات اخیر ؛ عبور از عقلانیت ابزاری و تفکر استعماری و ظهور بیداری فطرت بشری به زیبایی مشهود است .
۰۳ و نیز دو نقد و اعتراض مورد توجه جنبش دانشجویان سراسر آمریکا است:
۱/۳. اعتراض به حمایت همه جانبه دولت آمریکا از نسل‌کشی با وضع مالیاتها و افزایش هزینه ها و وتو قطعنامه ها در سازمان ملل .
۲/۳. اعتراض به حمایت مستقیم دانشگاهها از نسل‌کشی غزه به واسطه ارتباطات مستقیم مالی و کاری با شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی و ارتش جنایتکار اسرائیل .

حال وظیفه ما در قبال حرکت عظیم و بی سابقه دانشجویی می تواند تحسین و تشویق دانشجویان آمریکایی برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی است و دیگر اینکه در هر جایی که هستند ضروری است مسئولیت‌پذیری خود را با فشار بر نهادهای مدعی دروغین و رسوا نمودن آنچه که در کشورهای غربی در حمایت از اسرائیل غاصب صورت می گیرد به درستی اعمال نمایند .

ملت قهرمان و ظلم ستیز ایران تحت توجهات حضرت ولی عصر عج با رهبری حکیمانه امام خمینی ره از سالها قبل بر آزادی فلسطین تاکید داشت و اکنون نیز در ادامه همان راه با اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب با کمک همه جانبه از محور مقاومت و مردم غزه مسیر روشن و عزت بخش عدالتخواهی را با الگوی حسینی تا پیروزی ملت فلسطین ادامه خواهد داد .

مجمع شیعه شناسی نیز با حمایت کامل از جنبش جهانی دانشجویی مانند گذشته از ملت مظلوم فلسطین حمایت می نماید و امیدوار است فلسطین به صاحبان اصلی آن باز گردد ان شالله .

و ما النصر الا بالله العلی العظیم.
دبیرکل و اعضای مجمع شیعه شناسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha