یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام روحی

حوزه / حجت الاسلام روحی، با تأکید بر اینکه کار بسیار بزرگی به معلمان سپرده شده است، گفت: لازم است تا غیر از بحث آموزش، نسبت به مسئله تربیت بچه‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام مهدی روحی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات تبلیغات اسلامی همدان، امروز در جمع مدیران و معلمین آموزش پرورش همدان، اظهار داشت: معلمین و مدیران مدارس، بحث مهم تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارند و باید نسبت به آن بسیار حساس باشند.

وی با اشاره به دیدار جامعه فرهنگی کشور با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند، نسلی به شما سپرده شد که قرار است آینده‌ نظام را آنها رقم بزنند و شما به عنوان یک مربی و معلم، کار مهم تعلیم و تربیت را بر عهده دارید.

حجت الاسلام روحی، با بیان اینکه مسئولان امروز کشور، نتیجه تربیت معلم‌های سال‌های گذشته هستند، گفت: هر آنچه آینده‌ نظام به آن نیاز دارد، نتیجه‌ تربیت شما معلمان است.

وی با تأکید بر اینکه کار بسیار بزرگی به شما سپرده شده است، ابراز کرد: لازم است تا غیر از بحث آموزش، نسبت به مسئله تربیت بچه‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات تبلیغات اسلامی همدان، افزود: در حدود ۲۵ سال پیش، آیت الله موسوی اصفهانی استاد ما بود، اما آن موضوعی که در تمام این سال‌ها به خاطر بنده مانده، نکات اخلاقی بود که در شروع کلاس بیان می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به زندگینامه مقدس اردبیلی و توجه والدینش به مسئله تربیت فرزندشان، گفت: زمانی که از مادر مقدس اردبیلی در رابطه با نحوه تربیت فرزندش سوال کردند، چند نکته را مطرح کرد.

حجت الاسلام روحی، با اشاره به اینکه اولین موضوعی که مادر مقدس اردبیلی آن را مطرح کرد این بود که من تا به حال چشمم به بدن نامحرم نیفتاده است، اظهار کرد: موضوع دیگری که مادر مقدس اردبیلی در پاسخ به این سوال بیان کرد، این بود که هر زمان خواستم به بچه‌ام شیر بدهم، با وضو این کار را انجام می‌دادم.

وی با بیان اینکه توجه به طهارت بچه از دیگر موضوعات مورد توجه مادر مقدس اردبیلی بوده است، ابراز کرد: مراقبت نسبت به دوستان مقدس اردبیلی که بتوانند او را رشد و تعالی دهند و توجه نسبت به لقمه شبهناک، از دیگر مسائلی بود که مادر مقدس اردبیلی در چگونگی تربیت فرزندش به آن توجه داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات تبلیغات اسلامی همدان، با تأکید بر اینکه لقمه شبهه ناک بر روی روحیه، لطافت و پاکی بچه‌ها اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: اگر امروز والدین به ما اعتماد کردند و فرزندان خود را به ما سپرده‌اند، نباید تنها نسبت به آموزش بچه‌ها سرگرم شویم، بلکه باید به مسائل تربیتی بچه‌ها و نکات اخلاقی آنها نیز توجه داشته باشیم و از آن غافل نشویم.

وی با اشاره به اینکه بچه‌ها دارای فطرتی پاک هستند، ابراز کرد: دانش‌آموزانی که در مباحث تربیتی پیشرفت می‌کنند، اگر در بزرگی مسئولیتی را قبول کنند، آن کار را با قوت و توانی انجام می‌دهند که همراهش تخصص، تعهد، تدین و دلسوزی برای مردم نیز وجود دارد.

حجت الاسلام روحی، با بیان اینکه مشکلاتی امروز با آن روبرو هستیم به علت نوع تربیت افرادیست که در صدر مسئولیت‌ها قرار دارند، گفت: اگر بتوانیم در کودکی به نحو صحیح دانش‌آموزان را تربیت کنیم که درد دین و درد مردم را داشته باشند، در بزرگی و هنگام قبول کردن مسئولیت‌ها دغدغه‌ آنها برطرف‌کردن مشکلات مردم خواهد بود تا بتواند وضع نابسامان کشور را سامان دهد.

وی یادآور شد: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد تا در این امر مقدسِ تربیت نسل نوجوان و جوان که به ما سپرده شده، ثابت قدم باشیم و در نهایت امام زمان(عج) با لبخند نامه اعمال ما را امضا کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha