دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1155585
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
گردهمایی

حوزه/ دانشجویان دختر از سراسر ایران در حرم حضرت معصومه (س) گرد هم آمدند و میلاد کریمه اهل بیت (س) و روز دختر را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دانشجویان دختر دانشگاه های سراسر کشور عصر امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به مناسبت آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت کریمه اهل بیت (س) در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اجتماع کردند و میلاد بانوی کرامت و روز دختر را جشن گرفتند.

این مراسم با استقبال خادمان کریمه اهل بیت سلام الله علیها با شاخه گل و تبرکی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها از دانشجویان دختر آغاز شد.

گردهمایی بزرگ دانشجویان دختر برگزار شد

دختران دانشجو پیرو مکتب فاطمی با شعار «حضرت معصومه سلام الله علیها؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب» در حرم بانوی کرامت گرد هم آمدند تا ضمن برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، با این بانوی بزرگوار عهد ببندند که پیرو مسیر ایشان باشند.

وجود زنان از محبت است

در این گردهمایی بزرگ، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه به بیان اهمیت جایگاه زنان و دختران در دین اسلام پرداخت.

گردهمایی بزرگ دانشجویان دختر برگزار شد

وی محبت را رکنی مهم در دین اسلام و روابط افراد با یکدیگر برشمرد و عنوان کرد: شما در حرم حضرت معصومه (س) در محضر یکی از جلوه‌های محبت دین هستید که به‌عنوان یک دختر مجرد از خاندان اهل‌بیت (ع) محل رجوع علما و بزرگان دینی بوده است.

وی اضافه کرد: طرح اسلام، زندگی مبتنی بر محبت است و جمهوری اسلامی زمانی اسلامی به معنای حقیقی خواهد شد که از قوانین خود بکاهد و زندگی مردم را بر اساس محبت سامان دهد.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه دختران بهتر می‌توانند حامل پیام دین به جامعه باشند، تصریح کرد: حقوق و قانون برای زندگی اجتماعی لازم است ولی زندگی مبتنی بر محبت بر زندگی بر مبنای قانون ترجیح دارد.

وی حجاب را مظهر محبت و دشمن هرزگی دانست و تصریح کرد: یک زن وجودش از محبت است و باید به تئوریزه کردن محبت در حیات فردی و اجتماعی بپردازد، وقتی در روابط فردی و اجتماعی یک جامعه محبت تئوریزه شود نتیجه آن می‌شود همین دین زیبا که نمادش یک دختر است که بزرگ‌ترین حرم را در میان امام‌زادگان دارد.

در ادامه نیز سید حمیدرضا برقعی از شاعران برجسته آئینی کشور نیز اشعاری متناسب با این روز بزرگ خواند و سید مهدی میرداماد نیز به مداحی پرداخت.

حضرت معصومه (س) الگوی ولایت پذیری است

حجت الاسلام فاطمی در این گردهمایی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) نقش مهمی در احیای جریان زیارت داشتند، عنوان کرد: زیارت پیام های بسیار مهم و آثار بسیار عمیقی در زندگی انسان می تواند داشته باشد البته این امر در صورتی است که بدون توجه از کنار آن عبور نکنیم.

گردهمایی بزرگ دانشجویان دختر برگزار شد

وی با بیان اینکه زیارت به معنای پذیرفتن نیاز خود و پذیرفتن کمال کسی است که مورد زیارت واقع می‌شود، گفت: روایات متعددی برای زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وجود دارد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها برای زیارت امام رضا علیه السلام هجرت کردند و به نوعی احیاگر زیارت بودند.

وی با بیان اینکه حضور در این مکان مقدس می تواند مسیر زندگی ما را تغییر بدهد، اضافه کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها الگوی ولایت و الگوی تبعیت از امام و ولی حق است.

حجت‌الاسلام فاطمی اظهار کرد: برای هم رنگ خدا شدن و به خدا نزدیک شدن نیاز به راهنما، پشتیبان و تکیه گاه داریم و بهترین پشتیبان و تکیه گاه امام و ولی خداست و حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین الگو برای پیروی از ولی خدا است.

گردهمایی بزرگ دانشجویان دختر برگزار شد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha