دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: بدون مردم انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت، لذا توصیه می شود مردم به پای صندوق‌های رای بروند؛ چرا این امر هم حق است و هم وظیفه.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه امام راحل، انقلاب اسلامی را به بهترین نحو ممکن رهبری کرد افزود: در صورتی که مردم به صحنه نمی‌آمدند انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی به حضور مستمر مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با حضور در صحنه وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب نشان دادند.

خطیب نماز جمعه زنجان به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه و حق مسلم هر ایرانی است.

وی با بیان اینکه رهبری هم اول وقت امروز در پای صندوق‌های رای حاضر شدند اظهار داشت: ایشان در بیانات امروز، تذکری به عموم دادند مبنی بر اینکه اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست.

امام جمعه زنجان در ادامه به روز دختر و دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: همواره باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال های دور، تهاجم فرهنگی دشمن و هدف قرار گرفتن کرامت زن ایرانی از سوی دشمنان را مورد توجه قرار داده اند، افزود: در زمان حاضر دشمنان با برنامه های مختلف به ویژه از ۲ سال گذشته تاکنون موضوع تنزل زن ایرانی را هدف قرار داده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زنان ارزش و جایگاه ویژه‌ای داده است اظهار داشت: هم اکنون یکی از ماموریت‌های تکریم زنان در جامعه حضور آنها در بخش‌های مختلف است که همگام با مردان فعالیت می‌کنند.

امام جمعه زنجان به سالروز تصویب قرارداد ننگین کاپیتولاسیون، اشاره کرد و گفت: روزگاری مستشاران آمریکایی تعیین کننده سرنوشت این کشور بودند به طوری که حقوق آمریکایی ها در یک کارخانه بیشتر از کارگر ایرانی بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین با بیان اینکه نهضت تنباکو، واقعه‌ای تاریخی‌ بود افزود: این واقعه در اعتراض به اعطای امتیاز انحصار تجارت توتون و تنباکو شکل گرفت.

وی بیان کرد: فتوای تاریخی تحریم توتون و تنباکو به وسیله میرزای شیرازی ضربه ای بود که بر پیکر استعمار وارد شد و این مایه افتخار تاریخ بلند و والای ایران است.

وی همچنین با اشاره به پانهادن رژیم جعلی اسرائیل به فلسطین از ۷۶ سال گذشته، افزود: این رژیم جعلی با مدیریت انگلیس، اروپا و آمریکا تشکیل شد و تاکنون کاری جز آدم کشی، جنایت و فاجعه نداشته است‌.

امام جمعه زنجان گفت: هم اکنون حدود سه هزار دانشجوی آمریکایی که تنها یک حرف دارند و آن " کودکان را نکشید"‌ است، در زندان‌ها به سر می برند یا اخراج و تهدید شده اند.

وی با بیان اینکه آنانی که دم از حقوق بشر می‌زنند اکنون شبانه به خوابگاه‌ها می‌روند و دانشجویان را دستگیر می‌کنند، خاطرنشان کرد: آرمان انقلاب، منطق، دلسوزی و رعایت کرامت انسانی در جهان خود را اکنون نشان می‌دهد و این حاکی از گسترش تفکر انقلابی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha