پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
جشن روز دختر

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: دین اسلام احترام به دختر را به عنوان یک ویژگی انسانی مورد توجه و تأکید قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت میلاد پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و به همت کانون رهپویان کوثر شمیم ریحان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها ساوه،ویژه برنامه جشنی با حضور دختران نوجوان برخی ازمدارس شهرستان ساوه در این مدرسه علمیه با حضور طلاب و دانش آموختگان ودانش آموزان دبیرستانی دوره دوم برگزار شد.

خانم شوکتی از اساتید اخلاق مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها به ارزش و جایگاه دختر در اسلام پرداخت و گفت : در دین اسلام، دختران دارای ارزش و جایگاه بالایی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در زمان جاهلیت وقتی پیامبر با گروهی نشسته بودند خبر رسید که خداوند به شما دختری داده که شنوندگان از شنیدن خبر بسیار ناراحت شدند اما پیامبر فرمودند دختر گل ریحان وهدیه الهی است. دخترحُسناست،حسنا یعنی زیبا و قشنگ.

شوکتی افزود: زمان جاهلیت وقتی خانواده ای دختر دار میشد دو راه داشت یا سربه بیابان بگذارد یا دخترش را زنده به گور کند چون سبب کسر شان هست اما پیامبر فرمودند کسی که خداوند به او دختر داده یعنی به او نعمت داده شده است و اگر خانواده ای دختر داشته باشد روز قیامت با من ِپیامبر همنشین هست.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: دین اسلام احترام به دختر را به عنوان یک ویژگی انسانی مورد توجه و تأکید قرار داده است.

در ادامه برنامه، مولودی خوانی توسط آقای بهاری و استقبال از خادمیاران رضوی با پخش صوت صلوات خاصه انجام و فضای جشن رضوی شد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha