پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کلمبیا

حوزه/ درپی اعتراضات دانشجویی ضدّ رژیم صهیونیستی دانشجویان دانشگاه کلمبیا، مؤسسۀ یهودی، انتقال بودجۀ مالی خود را به این دانشگاه به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از نیویورک‌تایمز، بنیاد راسل بری، یکی از حامیان مالی اصلی دانشگاه کلمبیا، بودجۀ خود را به این دانشگاه آی‌وی لیگ در پی اعتراضات دانشجویی طرفداران فلسطین در محوّطۀ دانشگاه، به حالت تعلیق درآورد (آی‌وی لیگ عنوانی است که به مجموعه‌ای از برترین دانشگاه‌های خصوصی آمریکا که شامل هشت دانشگاه است اطلاق می‌شود).

این بنیاد یهودی ، سه ماه پس از هشدار در ایمیلی مبنی بر اینکه ادامۀ حمایت مالی آنان به اقدام کافی مدیران دانشگاه علیه معترضان در داخل محوطۀ دانشگاه بستگی دارد، کمک‌های مالی خود را به دانشگاه کلمبیا در اواخر ماه آوریل به حالت تعلیق درآورد.

گزارشات حاکی از آن است که این مؤسسه در طول سالیان گذشته، در مجموع، حدود ۸۶ میلیون دلار به این دانشگاه آیوی لیگ کمک کرده است. حالا با این تصمیم، انتقال برنامه‌ریزی‌شدۀ بیش از ۶۰۰۰۰۰ دلار و تمام کمک های مالی آینده به کلمبیا به حالت تعلیق درخواهد آمد.

گسترش اعتراضات در سراسر دانشگاه های ایالات متحده علیه همدستی واشنگتن در جنایات جنگی اسرائیل که یک نمونۀ واضح نسل کشی به حساب می آید با سرکوب شدید پلیس مواجه شده است.

طبق گزارش The Appeal، یک سازمان خبری غیرانتفاعی، از زمان اولین دستگیری‌های گروهی در دانشگاه کلمبیا در هجدهمِ آوریل، دست‌کم ۲۶۰۰ تظاهرکننده در غالبِ بیش از صد تظاهرات در سی‌ونه ایالت وهمچنین در واشنگتن دی سی بازداشت شده اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در پی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که از هفتمِ اکتبر آغاز شد، تاکنون ۳۴۹۰۴ فلسطینی کشته و ۷۸۵۱۴ نفر زخمی شده‌اند.

علاوه بر این، دست‌کم ۷۰۰۰ که گمان می‌رود زیر آوار خانه‌هایشان در سرتاسر غزه مدفون و جان سپرده‌اند در آمار فوق حساب نشده‌اند. به گفته سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی، اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha