جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
حچ

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: حج را می‌توان یک رسانه دانست و مسلمانان با ایجاد اجتماعی بزرگ در جوار خانه خداوند از چالش‌های یکدیگر آگاه می‌شوند و بهتر می‌توانند برای آن تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در دیدار عوامل دست اندرکار حج که به مناسبت بزرگداشت هفته حج برگزار شد، با بیان اینکه سه کنگره روزانه، هفتگی و سالانه برای مسلمانان قرار داده شده است، اظهار داشت: کنگره روزانه مومنان نمازهای جماعت و کنگره هفتگی نماز جمعه است و کنگره سالانه مسلمانان نیز حج است که دارای جایگاه بسیار بلند و رفیع است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بُعد اجتماعی حج، ابراز کرد: خداوند متعال فضای اجتماعی را در حج قرار داده تا بتواند بُعد اجتماعی جامعه را تقویت کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، صیانت از کعبه مقدس و اماکن متبرکه را یکی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های تمام مسلمین دانست و بیان‌ کرد: برخی از دشمنان در تلاش هستند که حج را به یک سفر توریستی تقلیل دهند که مسلمانان باید در برابر این سیاست آگاه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اینکه حج متعلق به مجموعه جهان اسلام است و مهم‌ترین رویدادهای دینی در حج رخ داده است، تصریح کرد: بُعد سیاسی حج دارای اهمیت زیادی است، حج را می‌توان یک رسانه دانست و مسلمانان با ایجاد اجتماعی بزرگ در جوار خانه خداوند از چالش‌های یکدیگر آگاه می‌شوند و بهتر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

وی، به بُعد عرفانی و روحانی حج اشاره کرد و یادآور شد: حجاج صدای مظلومیت مردم غزه باشند، امروز جهان اسلام تحت تاثیر مسائل غزه است و به یک دغدغه فکری و انسانی تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: باید تمام امکانات خود را آماده کنیم که در حج برائت از کفار و رژیم صهیونیستی برای گفتمان‌سازی تلاش کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha