دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
مولوی نارویی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی خاتم الانبیاء گفت: توسعه‌های برنامه‌های آموزشی تخصصی، استفاده از فناوری نوین، تقویت برنامه‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و توجه به آموزش‌های میان‌رشته‌ای از راهکارهای پیشرفت مهارت طلاب و دانش پژوهان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، مولوی نارویی در آیین تکریم اساتید و فرهیختگان مدارس علوم دینی اهل سنت کشور که روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در باغ پردیس تهران برگزار شد، گفت: توسعه‌های برنامه‌های آموزشی تخصصی، استفاده از فناوری نوین، تقویت برنامه‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و توجه به آموزش‌های میان‌رشته‌ای از راهکارهای پیشرفت مهارت طلاب و دانش پژوهان محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه‌ برنامه‌های آموزشی تخصصی یعنی ایجاد دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای روز و تاکید بر مهارت‌ آموزی و پاسخگویی به مسائل معاصر. استفاده از فناوری نوین یعنی بکارگیری ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهای تخصصی برای سازماندهی و استناددهی منابع.

مولوی نارویی در رابطه با تقویت برنامه های پژوهشی گفت: در این برنامه دانش پژوهان و طلاب به انجام تحقیقات علمی و استفاده از منابع معتبر برای اعتبار سطح دانش پژوهی تشویق می‌شوند.

رئیس مرکز تخصصی خاتم الانبیاء اظهار کرد: برگزاری کارگاه و سمینارهای تخصصی یعنی فراهم آوردن فرصت‌هایی برای تبادل نظر و به روزرسانی اطلاعات در حوزه‌های تخصصی مختلف و توجه به آموزش‌های میان‌رشته‌ای یعنی ارائه دوره‌هایی که دانش طلاب و دانش‌پژوهان را در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی گسترش می دهد.

وی تاکید کرد که این راهکارها به حوزه‌های علمیه و مراکز تخصص علوم اسلامی کمک می‌کند تا طلاب و دانش پژوهان را برای پاسخ‌دهی به نیازهای فکری و دینی جامعه آماده سازند و به تعمق و توسعه علوم حوزوی کمک کنند.

مولوی نارویی با بیان اینکه ایجاد و بهبود دوره‌ های آموزشی به طور خاص برای تقویت و مهارت‌های تخصصی طلاب و دانش پژوهان طراحی شده‌اند افزود: اهم این دوره‌ها عبارتند از: دوره‌های تخصصی متنوع، برنامه‌های آموزشی مدرن، تاکید بر مهارت آموزی عملی، برنامه‌های آموزشی مبتنی بر پروژه، ارتباط با جامعه.

رئیس مرکز تخصصی خاتم الانبیاء تصریح کرد: این برنامه‌ها به طلاب و دانش پژوهان کمک می کند تا دانش و مهارت های لازم برای پاسخ‌گویی به مسائل دینی و اجتماعی را کسب کنند و به عنوان رهبران فکری و مذهبی در جامعه عمل کنند.

وی همچنین گفت: در آموزش‌های میان‌رشته‌ای هم‌ می‌توان دانش و مهارت‌های مربوط به چندین رشته یا حوزه مطالعاتی را با هم ترکیب کرد. یعنی در مرکز حوزه‌های علمیه و تخصصی علوم اسلامی این نوع آموزش می‌تواند ترکیب علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، اقتصاد اسلامی، فقه و حقوق و علوم اجتماعی و روانشناسی باشد.

مولوی نارویی در پایان اظهار داشت: این نوع آموزش به طلاب و دانش پژوهان کمک می کند تا دیدگاه‌های گسترده‌تری پیدا کنند و قادر باشند مسائل مختلف را از زوایای مختلفی بررسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha