چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ |۱۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، ولایت فقیه را شعبه‌ای از ولایت عنوان کرد و گفت: فقیهان دژهای محکم دین اسلام هستند، مانند دژهایی که در قدیم دور شهرها می کشیدند و امروز معنای آن دفاع امنیتی و مرزهای جغرافیایی ماست. جنبه فرهنگی دینی، مذهبی، اعتقادی اصلی ترین مرز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین آغاز طرح کشوری با وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در بقاع متبرکه که روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در آستان مقدس امامزاده معصوم(ع) برگزار شد، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: امامزادگان هم در این ایام فعال‌تر شرکت مردم را ثبت و حضور مردم را می بینند و به همین خاطر روز بقاع متبرکه در این ایام قرار داده شده است.

وی، ولایت فقیه را شعبه‌ای از ولایت عنوان کرد و افزود: فقیهان دژهای محکم دین اسلام هستند، مانند دژهایی که در قدیم دور شهرها می کشیدند و امروز معنای آن دفاع امنیتی و مرزهای جغرافیایی ماست. جنبه فرهنگی دینی، مذهبی، اعتقادی اصلی ترین مرز است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امامان معصوم و عالمان عالم در مقابل ظلم و سلطه حماسه می آفرینند و می ایستند و استکبارستیز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با طرح این سؤال که کدام طاغوت بدتر از آمریکا و صهیونیسم است؟ افزود: دواعش و تکفیری ها و صهیونیست ها یکپارچه هستند. این افتخار برای رهبر عزیز ماست که به دهان صهیونیست‌ها زد.

وی افزود: قدرت های جهانی خواستند یمن را از بین ببرند اما شکست خوردند. دستکم شش کشور در یمن شکست خوردند. حالا یمنی‌های مجاهد به راحتی بندرهای اسرائیل را هدف قرار می دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شبانه‌روز باید شکرگزار نعمت ولایت باشیم. این ادعای گزافی نیست که وجود امام معصوم برای جهان برکت و لطف و حضور او نعمت است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه جبهه شیطان منسجم در جبهه شیطانی خود تلاش می کند، ادامه داد: اگر ولایت به عنوان ریسمان اصلی نبود امروز از شیعه و اسلام چیزی باقی نمانده بود. از شعبه ولایت استفاده می کنیم و این مسیر را تا ظهور حضرت ادامه دهیم و تمدنی را تحویل امام زمان(عج) دهیم که راضی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان اوقاف یک سازمان درگیر مسائل مردم است، گفت: باید هر چه می توانیم انسجام قانونی را در سیستم خود بیشتر کنیم. این مطالبه به حق مردمی است که در مقابل ما هستند. در دو سال اخیر سعی کردیم تلاش کنیم و اسناد بگیریم و دعاوی با گرفتن اسناد کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: خدمت به مردم یک نیاز است و باید تلاش کنیم هر چه بیشتر انضباط قانونی را حاکم کنیم. مردم شریف در تعامل با سازمان چالش زیادی نداریم. برخی ممکن است دعاوی داشته باشند که باید رسیدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی بر لزوم برپایی کرسی‌های دعاوی در امامزادگان به عنوان بقاع متبرکه برای حل و فصل مشکلات و دغدغه‌های مردم تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد این تعامل بین سازمان اوقاف و امور خیریه و قوه قضاییه میوه پرباری برای مردم به ارمغان آورد.

جلوگیری ۷۰ درصدی از طلاق در مساجد

حسن عبدلیان پور، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه نیز در این مراسم گفت: در این چند سال در مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه کارهای موثر برای مردم صورت گرفته است. سال گذشته تندیس مردمی سازی قوه را به کانون وکلا دادند و ریاست قوه در جلسات متعدد این نکته را یادآور شدند که مردمی سازی می تواند مؤثر باشد.

وی افزود: افتخار مجموعه ما این است که با طرح هایی که اخیرا کلید خورده به مردم در حل مشکلات کمک کنیم و از علم خود در خدمت مردم استفاده کنیم. طرح با وکلا در مساجد از دو سال نه تنها در تهران و مراکز استان حتی در روستاها اجرایی شده و این وکلا در این مکان‌ها حضور می‌یابند و به حل مشکلات مردم کمک می کنند.

عبدلیان پور گفت: مشاوران خانواده با حضور در مساجد از متلاشی شدن خانواده های زیادی جلوگیری کرده اند و سامانه ای با عنوان مسیر طراحی شده که زوجینی که در شرف جدایی هستند باید به این سامانه مراجعه کنند. تاکنون ۷۰ درصد مراجعات ختم به سازش شده است.

رئیس کانون وکلای قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب حفظ حقوق عامه است و ما در این طرح در خدمت مردم هستیم. قرار بر این است که شب‌های جمعه آخر هر ماه وکلا و مشاوران خانواده در بقاع متبرکه حضور یابند.

در بخش دیگری از این مراسم از یک مادر شهید و خانواده شهید سید علی حسینی از شهدای لشکر فاطمیون که دو دختر از ایشان به یادگار مانده است، تجلیل شد.

در پایان نیز از طرح کشوری با وکلا، کارشناسان، مشاوران خانواده قوه قضائیه در بقاع متبرکه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حسن عبدلیان پور، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha