شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1157392
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
ی

حوزه/ مردم سوئد با پریایی تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور، ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی در پی جنگ علیه فلسطین، خواستار پایان دادن حمایت کشورشان از این رژیم شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مردم سوئد در اعتراض به حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی در مقابل پارلمان سوئد تجمع کردند.

تظاهرکنندگان با بنرهایی که روی آنها نوشته شده بود «به نسل کشی غزه پایان دهید»، «نه به اِشغال»، و «فلسطین را آزاد کنید» درمقابل پارلمان گرد هم آمدند و خواستار پایان دادن به حمایت سوئد از رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر در غزه شدند.

فایلر، فعال مدنیِ یهودی، که این تجمع را سرپرستی می‌کرد با تأکید به اهمیت سالگرد روز نکبت گفت: ۷۶ سال از روز نکبت می‌گذرد، و به مناسبت این سالگرد وحشتنناک که برابر با ۷۶ سال سلب مالکیت وطن و کشتار بود، گرد هم آمدیم تا با امید به آینده‌ای روشن‌تر نوعی راهپیمایی خاموش برگزار کنیم.

وی ضمن تأکید به اهمیت وحدت در این راه گفت: ما با هم یکپارچه، فارغ از اینکه یهودی، مسلمان، مسیحی یا بی‌دین باشیم باید در این راه مبارزه کنیم، چون این امر مربوط به حقوق بشر و قوانین بین‌الملل است. اعضای دولت رژیم صهیونیستی که مسئول نقض قوانین بین‌المللی در غزه هستند باید توسط دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه محاکمه شوند و در همان زندانی که اسلوبودان میلوشویچ و رادوان کاراجیچ حبس بودند بمیرند.

شایان ذکر است اسلوبودان میلوشویچ و رادوان کاراجیچ از متهمان اصلی کشتار اقوام بوسنی، از جمله مسلمانان، بودند که در دیوان کیفری بین‌المللی لاهه محاکمه شدند.

به گفتۀ مقامات بهداشتی فلسطین، بیش از سی‌وپنج هزار و ۲۳۰ فلسطینی از آغاز حملۀ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر تا کنون جان باخته‌اند و وبیش از ۷۹ هزار و ۱۴۰ نفر که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان معصوم هستند مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha