جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی

حوزه/ امام جمعه موقت پردیسان با بیان این که دشمن برای هجمه فرهنگی به شهرهای مقدس برنامه ویژه دارد، گفت: باید نسبت به مسائل فرهنگی این شهرها عنایت ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر پردیسان با بیان اینکه شیطان از ترس و خوف به عنوان حریه‌ای برای انحراف انسان استفاده می‌کند، اظهار داشت: هنگامی که انسان می‌خواهد کمک به دیگری کند، شیطان از حربه خوف از فقر استفاده می‌کند. در قرآن هم موارد متعددی از خوف مذموم هست که بشر نسبت به مسائل اقتصادی خودش دارد. امروز یکی از مشکلات مهم جامعه ما مسئله مسکن است و بخش مهمی از مردم ما نمی‌توانند اجاره‌ها را پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: خدا در برابر ترس شیطان به شما وعده می‌دهد که مغفرت خودش را شامل حالتان کند. اما شیطان از حربه ترس استفاده می‌کند و انسان را از وظایف خودش فاصله می‌دهد. مورد دیگر ازدواج است که شیطان وارد می‌شود و انسان را از مسائل اقتصادی می‌ترساند. ما هم گاهی اوقات غل و زنجیرهایی در جامعه به دست و پای خودمان می‌زنیم. بسیاری از این مخارج ازدواج تجملات زاید است. خیلی از ما متدینین وقتی نوبت به پسر و دختر خودمان می‌رسد اینها را رعایت نمی‌کنیم. کسی که ازدواج را از ترس فقر ترک کند، به خدا سوء ظن دارد. اگر ما بزرگترها بگذاریم خدا کمک می‌کند، به شرطی که ما هم مراعات کنیم. این رسومات باطل غل و زنجیر هستند.

خطیب موقت پردیسان تأکید کرد: مورد دیگر ترس از ملامت مردم است. اگر امر به معروف و نهی از منکر به طریق درستش نکنیم اشرار به ما مسلط می‌شوند. اگر یخواهیم این واجب را انجام دهیم و این دستگاه آلوده فرهنگی را برچینیم، ممکن است حرف و جمله و ملامتی را بشنویم، اما ملامت‌ها نباید ما را بترساند. حاکمیت هم نباید بترسد که دنیا چه می‌گوید. مگر آنها برابشان مهم است که ما راجع به این توحش و حیوانیتی که دارند چه فکر می‌کنیم؟

حجت الاسلام صبوری افزود: مورد دیگر خوف از جهاد و حضور نظامی در صحنه است، شیطان از این حربه استفاده می‌کند تا مؤمنین را از اولیاء الهی فاصله دهد و نگذارد نصرت خدا شامل حالشان شود.

وی ادامه داد: در ماجرای وعده صادق برخی می‌خواستند جامعه را بترسانند، می گفتند به خاطر چهارتا پاسدار جامعه را از بین ببرید؟ می گفتند اسرائیل یک تیر برق در این کشور باقی نمی‌گذارد. اما عموم مردم حرفشان این بود که ما باید پاسخ سخت بدهیم به رژیم جعلی. سعی می‌کردند با حربه خوف و ترس مؤمنین را از ولی حدا فاصله بدهند. اما برای این مردم ترس معنا ندارد، دفاع مقدس و دفاع از حرم نشان داد که این مردم نمی‌ترسند و این مقدمه نصرت و ظهور امام زمان است.

امام جمعه موقت پردیسان با تأکید بر لزوم توجه جدی همه اقشار به مسئله جمعیت، گفت: موانع این مشکل مشخص است و راه حل هم مشخص است. چرا مسئولین حرکت لازم را نمی‌کنند؟ بسیاری از بخش‌های حاکمیتی به قانون جوانی جمعیت پای‌بند نیستند. این یکی از مهم‌ترین فرائض است. مهم‌ترین مانع، مشکل ازدواج است. باید حمایت از ازدواج جوانها کرد. این باید در تمام سیاستگذاری‌ها و قانونگذاری‌ها مد نظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام صبوری با تأکید بر اینکه دشمن برای هجمه فرهنگی به شهرهای مقذس مانند شیراز و قم و مشهد برنامه ویژه دارد، گفت: باید نسبت به مسائل فرهنگی این شهرها عنایت ویژه داشته باشیم، امام هشتن فرمودند تعلیم علوم اهل بیت و آموزش آن به مردم مصداق احیاء امر ما اهل بیت است. مردم اگر محاسن کلام اهل بیت را ببینند، دنباله‌روی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha