سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
ماموستا کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: هم‌اکنون عدم توجه به کرامت زن سبب زنده به گور شدن مدرن شده، چرا که امروز والدین، دختران خود را وارد مجالس مختلط کرده و با بی‌بند و باری و انحرافات اخلاقی که در آنجا به وجود می‌آید، آنها را وارد آتش جهنم می‌کنند که باید از آن پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه و محکومیت نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار داشت: متاسفانه با وجود جنایات فجیعی که همه روزه در غزه رخ می‌دهد اما هیچ حرکتی که منجر به سقوط و یا جلوگیری از جنایات این رژیم شود، از سوی سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی شاهد نیستیم و روز به روز بر دامنه این وحشی‌گری‌ها افزوده می‌شود و لذا با توجه به افزایش این کشت و کشتارها باید هر چه سریع‌تر این ددمنشی‌ها متوقف شود.

وی افزود: در شرایط حاضر از کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود که به صورت دیپلماتیک پیگیر مسئله فلسطین شده تا بیش از این شاهد این جنایات در غزه و قتل‌عام و نسل‌کشی در این سرزمین نباشیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: جنایات رژیم صهیونیستی تا بدانجا پیش‌رفته که حتی این رژیم سفاک، شروع به شلیک توپ و تانک به چادرهایی که فلسطینیان به عنوان پناهگاه از آنها استفاده می‌کنند کرده و در کمال بی‌رحمی، دست به قتل عام گسترده در قبله اول مسلمانان زده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید ریشه این غده سرطانی هر چه سریعتر از قلب جهان اسلام‌ ریشه‌کن شده و این جرثومه فساد از روی کره زمین برداشته شود تا مسلمانان بتوانند بزودی نماز اتحاد را در آنجا اقامه کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، یادآور شد: متاسفانه با توجه به زندگی صنعتی کنونی، بیماری‌هایی در کنار آن به وجود آمده‌اند که علل مختلفی از جمله تغذیه نامناسب دارند که دولت باید وسیله دسترسی آسان به دارو و درمان‌های آنها را فراهم کرده و بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیمار جز رنج بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که استکبار جهانی از سالیان گذشته دست به تحریم‌های دارویی ناجوانمردانه زده تا جایی که داروها به صورت نادر وارد کشور شده‌اند و این خود مشکلات عدیده‌ای را برای بیماران فراهم ساخته است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س)، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام احترام و کرامت بسیاری به زن قائل شده و در این راستا با ورود اسلام به شبه‌جزیره عربستان، زنان و دختران از جایگاه خاصی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه بانوان تربیت کننده نسل در جامعه هستند و باید جایگاه آنها ارتقاء یابد، گفت: زنان با ورود اسلام به شبه‌جزیره عربستان از مظلومیت و ذلالت نجات یافته و خداوند به آنها احترام خاصی بخشید تا جایی که اسم دو سوره قرآن به نام نساء و مریم گذاشته شد.

ماموستا کلشی‌نژاد ادامه داد: جایگاه دختران در اسلام به قدری بالا است که نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند، اگر کسی دو دختر را به خوبی تربیت کند وارد بهشت می‌شود، هر چند با وجود اهمیت فراوان اسلام به زنان و دختران، اما این ارزش‌گذاری از سوی عده‌ای مورد هجمه قرار گرفته و برخی گمان می‌کنند که اسلام به زنان ظلم می‌کند و درصدد هستند که آنان را از چارچوب اصلی خود خارج کرده و همانند کشورهای غربی آنها را به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون عدم توجه به کرامت زن سبب زنده به گور شدن مدرن شده، چرا که امروز والدین، دختران خود را وارد مجالس مختلط کرده و با بی‌بند و باری و انحرافات اخلاقی که در آنجا به وجود می‌آید، آنها را وارد آتش جهنم می‌کنند که باید از آن پرهیز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha