سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
نماز جمعه

حوزه / حجت الاسلام نقوی، با اشاره به اینکه در غزه و فلسطین بیش از ۳۲ هزار نفر از دختران و مادران جان خودشان را زیر پای رژیم صهیونیستی و حامیانش از دست داده‌اند و شهید شده‌اند، گفت: امروز باید ندای حق را به گوش دنیا برسانیم و یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت‌الاسلام مهدی نقوی امام جمعه موقت فامنین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فامنین، با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند؛ اگر امت من و مردم مسلمان استغفار کنند از بلایای آسمانی و طبیعی دور خواهند ماند، اظهار داشت: انسان باید در تمام زوایای زندگی خود دقت کند و نعمت‌های خداوند را بشناسند و شکرگزار آنها باشد.

وی ادامه داد: اگر امتحانات الهی نباشد، روح انسان صیقل نمی‌باید، پس برای امتحانات الهی باید شکرگزار بود، توبه و شکرگزاری یکی دیگر از نعمت‌های مهمی است که رحمت‌های الهی را شامل می‌شود.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به برخی از آیات قرآن در مورد حجاب و عفاف، ابراز کرد: لباس ظاهری و لباس باطنی در بحث تقوا از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا باید مواظب باشیم تا در دام شیطان گیر نکنیم، چون اولین گام شیطان برای به دام انداختن، همین لباس و جامعه انسانی است.

وی با اشاره به سیره حضرت معصومه(س) یادآور شد: حضرت معصومه(س) الگوی بزرگ و متقن می‌باشد و شاخصه مهم ایشان همان عفت، حیا و حجاب است که باید مورد توجه جامعه بانوان و دختران ما قرار گیرد.

امام جمعه موقت فامنین اظهار کرد: بنا بر روایات، وقتی وارد صحن و سرای حضرت معصومه(س) می‌شویم، روح، روان و جسم انسان صیقل داده می‌شود و منشا خوبی‌ها در بین زنان می‌باشند.

وی با اشاره به تربیت نسل جدید توسط آموزش و پرورش، گفت: اهداف بلند آموزش و پرورش زمانی تحقق پیدا می‌کند که خانواده‌ها هم در کنار این نهاد باشند و گرنه به تنهایی دچار ضرر و زیان می‌شوند.

حجت الاسلام نقوی، با اشاره به اینکه در غزه و فلسطین بیش از ۳۲ هزار نفر از دختران و مادران جان خودشان را زیر پای رژیم صهیونیستی و حامیانش از دست داده‌اند و شهید شده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز باید ندای حق را به گوش دنیا برسانیم و یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha